Julekongen, norsk tv-serie fra 2012

Julekalender Spilletid: 24 minutter Aldersgrense: Alle år
Handling: Kevin er 9 år og bor på Sølvskogen. Far er revisor og jobber for Randi Krohn som eier hele bygda. Mor er politi, lillesøster tror hun er en prinsesse, og storesøstrene krangler hele tiden. Det er snart jul, og familien har nettopp fått beskjed om at de må feire jul hos Kevins plageånd, Peder Krohn. Men så oppdager Kevin en tunell som fører til en skjult ridderdal. Her ha... Les hele

Karakter

(4,7 av 6 | 7,9 av 10 - 17 stemmer)

TV-serien på 132 plass av 328 på listen over alle TV-serier.

• Filmforumet

Relaterte filmer | Julekongen

Julekongen - Full rustning [2015] |

Omtaler / Anmeldelser

Filmcrew & annet

08.12.2012 sier Pål Frostad: Jeg digget i alle fall denne serien, men kan være jeg er litt barnslig av meg. Det er jo klart at serien sikter seg mest inn mot barn, men det er jo dem jula er mest for også. Serien begynte utrolig bra, og er spent på fortsettelsen. Det er ikke sikkert at min sekser står ved lag når serien får kjørt seg med flere episoder. Det skal jo litt til å holde kvaliteten oppe i hele 24 episoder.
08.12.2012 sier Grotlo94: Er totalt ueinig. Dette er ein julekalender som har veldig lite julefølelse og er meir fokusert på barna. Dei beste julekalenderene er dei som klara å fenge både store og små, noko dei ikkje har klart med denne serien.

(4,7 av 6 / 7,9 av 10 - 17 stemmer)

• Filmforumet

Land

Språk

«Resident Evil: The Final Chapter»

«Underworld: Blood Wars»

«Vår vingård i Bourgogne»

«Nye streker av Emil i Lønneberget»

«Pippi Langstrømpe drar til sjøs»