Castaway on the Moon (Kimssi pyoryugi), film fra 2009, Regi: Hae-jun Lee

Drama | Sør-Koreansk | Spilletid: 116 minutter
Handling: Kim er lei av jobben, kjærlighetslivet, internett, mobiltelefoner og ikke minst – av storbyen. Han velger å gjøre slutt på det hele ved å hoppe i Han-elven, men ender opp strandet på en øy midt i elveløpet en liten svømmetur unna sivilisasjonen. Desverre kan ikke Kim ikke svømme, han har, i likhet med alle andre storbymennesker, generelt svært slette overlevelsesevner. D... Les hele

Karakter

(4,9 av 6 | 8,2 av 10 | 19 stemmer)

703 plass av 8819 på filmlisten (92,04%). Gå til listen

15-04-2011 Kinopremiere

Omtaler / Anmeldelser

Regi

Filmcrew & annet

25.04.2011 sier Karoline: Dette er faktisk den første asiatiske filmen jeg har sett som ikke er animasjonsfilm og den viste meg at jeg virkelig må se mer film fra Asia for de har liksom en annen stemning enn amerikanske filmer og det er litt fint det og. Og denne filmen var altså vidunderlig ja og jeg er kjempefornøyd med at anmeldelsen var god og vekket interessen ;)
25.04.2011 sier Pål Frostad: Takk for en god anmeldelse og for en ny filmanbefaling. Dette hørtes veldig forlokkende ut og jeg har allerede skrevet dette opp på filmer som må sees. Det kommer mye bra fra Sør-Korea og jeg får sett så alt for lite film utenfor Hollywood, og denne filmen hørtes jo spennende ut på alle mulige måter.

(4,9 av 6 / 8,2 av 10 - 19 stemmer)

• Nordlys
  • Tønsberg Blad