Game of Thrones, amerikansk tv-serie fra 2011

Fantasi Spilletid: 60 minutter
Handling: Denne storstilte nye dramaserien fra HBO er basert på den bestselgende bokserien av George R.R. Martin. Handlingen er lagt til en fantasiverden der de mektige familiene i De Syv Riker kjemper om maktsetet Jerntronen. Det er en historie om dobbeltspill og forræderi, adel og ære, seier og triumf. I denne maktkampen kan du vinne – eller dø.

Karakter

(5,6 av 6 | 9,3 av 10 | 33 stemmer)

6 plass av 342 på TV-serielisten (98,54%)

• Filmforumet
  • Biojensen.dk

Kanaler (TV / Streaming)

NRK1, NRK3, Canal+, HBO Nordic

Hierarki

2011 Game of Thrones (Tv-serie)

Premieredatoer i Norge

06-03-2012 DVD/Blu-Ray

Trailere | Filmklipp | Korte filmer

Trailer - Sesong 4 - 12.01.2014

Omtaler / Anmeldelser

Priser

Vis priser
  • 2017 Golden Globe Beste kvinnelige birolle i en TV-serie / Mini-serie / TV-film (nominert)
  • 2017 Golden Globe Beste TV-serie - Drama (nominert)

Filmcrew & annet

27.06.2014 sier Pål Frostad: Gleder meg også mye til femte sesong. Synd det nesten er et helt år til den tid :(
27.06.2014 sier Minijokkeice: Ser veldig frem til femte sesong. men det virker som det dør noen vi liker veldig godt annenhver sesong.
26.06.2014 sier Pål Frostad: Jeg synes sesong fire var den beste sesongen til nå. Men sesong tre var et lite tilbakesteg i mine øyne. Men ellers er jeg enig med deg Minijokkeice.
25.06.2014 sier Minijokkeice: Jeg syntes serien blir bedre og bedre for hver sesong.
12.08.2012 sier Pål Frostad: Jeg er enig med deg Grotlo94 om at sesong 1 ikke var det jeg helt hadde forventet, men som du sier solid selv om. Jeg føler at sesong to klarte å gi meg litt mer av det jeg følte manglet i første sesong. Min hunger på seong tre er i alle fall på plass ;)
12.08.2012 sier Grotlo94: Etter å ha sett ferdig sesong 1 så lurte eg på kvifor denne serien fikk så utruleg høg score. For min del så var det bare greit, hadde ingenting negativt å seie, men var bare ikkje så veldig underholdande. Sesong 2 var annerledes då. Mykje meir action og underholdning sida krigen begynte å trappe opp, men nådde likavel ikkje på toppen. Gir det ein femmer, liker serier som Breaking Bad, Dexter og The Walking Dead betre. Gleder meg til sesong 3 likavel.
09.08.2012 sier Pål Frostad: Jeg er enig med deg der at dette var svært stødig og slutten var skikkelig patent og overrasker med godt eventyr.
09.08.2012 sier Tore Andre Øyås: Fantastisk serie! Fikk nesten hakeslipp ved slutten på siste episode! Overrasker stadig! :)

(5,6 av 6 / 9,3 av 10 - 33 stemmer)

• Filmforumet
  • Filmbasen.no