Sanger fra andre etasje (Sånger från andra våningen), svensk film fra 2001

Drama, Komedie Spilletid: 94 minutter Aldersgrense: 15 år
Handling: I en undergrunnsbanevagn står en mann med ansiktet svart av sot. I sin høyre hånd holder han en plastpose med dokumenter, eller rettere sagt de forkullede restene av dem. I en korridor holder tviholder en mann desperat i beina på sin sjef, som akkurat har gitt ham sparken, skrikende: 'Jag har jobbet her i tretti år!' På en kafé sitter noen og venter på sin far, som har b... Les hele

Karakter

(5,4 av 6 | 9 av 10 - 19 stemmer)

Denne filmen ligger på 96 plass av 5736 på listen over alle filmer. Gå til listen

• Prettoklubben.com

Andre titler

Songs from the Second Floor [Engelsk]

Premieredatoer i Norge

03-11-2000 Kinopremiere

Relaterte filmer

En due satt på en gren og funderte over tilværelsen (En duva satt på en gren och funderade på tillvaron) [2014] | Du levande [2007] |

Omtaler / Anmeldelser

Filmcrew & annet

24.05.2010 sier Pål Frostad: I forhold til Du levande er den ganske lik, bar at den er enda mer gjennomført og jeg føler den har litt mer å fare med. Men det er helt samme stil og det er rom for mange tolkninger av filmen, men jeg digger humoren bedre i Sanger fra andre etage.
24.05.2010 sier Kristine Oseth Gustavsen: Det virker så klart veldig forlokkende å se den sånn som du skryter av den, men jeg hadde så oppriktige problemer med å få taket på "Du levande" at jeg ikke veit helt... åssen syns du denne er i forhold til den, sånn reint forstå-hva-som-skjer-messig?
24.05.2010 sier Pål Frostad: Vi er alle forskjellig dreamrocker. For meg er dette verdens beste film, men jeg kan se at folk ikke synes den faller like mye i smak fordi den er veldig sær og anderledes. Det var bra du deler din mening om filmen, her har vi plass til alle meninger :)
24.05.2010 sier dreamrocker: Da ble jeg skuffet da, det eneste som gjorde den litt ok var at en kunne le litt av metaforene som ble brukt. Klart mennesker er dumme og onde og sprø, men for en stort sett dårlig måte å få det frem på!!!
Nei dette var ikke det jeg trodde det skule bli.
Heller dårlig film.
12.05.2010 sier Tore Andre Øyås: Jeg bare elsker denne filmen! Også 'Du Levande' er bra, skjønt denne er kanskje den beste! Helt absurde situsjons-"bilder" man bare må le og smile av. En film som er veldig lett å anbefale og vise folk som ikke har sett så mye alternativt.
12.05.2010 sier Pål Frostad: Du har absolutt noe å glede deg til. Dette er en film man kan få se om og om igjen og kose seg like mye med hver gang.
11.05.2010 sier Jacob: Denne må jeg få sett!

(5,4 av 6 / 9 av 10 - 19 stemmer)

• Prettoklubben.com

Land