Life Of Brian, engelsk (britisk) film fra 1979

Komedie, Parodi Spilletid: 94 minutter Aldersgrense: 11 år
Handling: Vi befinner oss i Judea 33 år etter kristus. Det er en tid preget av fattigdom og kaos, hvor de ikke skorter på messiacer, i tilhengere som gjerne vil tro på dem og rasende romere som prøver å optrette ro og orden. Midt oppi alt dette er Brian Cohen, en motvillig, potensiell Messias som få en fremragende posisjon som et resultat av en rekke absurde og helt nye hysteriske... Les hele

Karakter

(5,2 av 6 | 8,7 av 10 - 35 stemmer)

Denne filmen ligger på 200 plass av 5450 på listen over alle filmer. Gå til listen

• Filmhjerte.blogg.no

Andre titler

Monty Python's Life of Brian [Engelsk], Profeten Brians liv og historie [Norsk]

Premieredatoer i Norge

06-08-2004 Kinopremiere, 31-10-1980 Kinopremiere

Nøkkelord

Parodi | Religion | Romerriket |

Relaterte filmer

Monty Pythons meningen med livet (Monty Python's The Meaning of Life) [1983] | Monty Python og ridderne av det runde bord (Monty Python And The Holy Grail) [1975] | Monty Python's And Now for Something Completely Different [1971] | Monty Python's Flying Circus [1969] |

Omtaler / Anmeldelser

Filmcrew & annet

25.06.2011 sier Jacob: Haha, jeg ler allerede. "en ekstra fortekst der det presiseres at Brian ikke er Jesus.", at det er mulig! Min far har snakket varmt om denne lenge. Går desverre alt for lang tid mellom hver gang jeg ser en god komedie så må prøve å få sett denne i sommer :) God omtale!
27.09.2010 sier Kristine Oseth Gustavsen: Husker jeg så denne i KRL-timen i niende klasse (faktisk!), og jeg hadde ikke noe forhold til Monty Pyhton i det hele tatt før det. Opplevde vel omtrent det samme som deg, kan jeg tenke meg. Jeg lo meg bortimot forderva! Jeg òg har sett denne tusenvis av ganger etter det, og det er liksom så mange episke øyeblikk her som liksom aldri blir gamle. Greier ikke helt å bestemme meg for hvem jeg liker best av denne og The Holy Grail, men de er to helt sinnssykt morsomme filmer, i væffal!

(5,2 av 6 / 8,7 av 10 - 35 stemmer)

• Filmhjerte.blogg.no

Land