Percy Jackson: Lyntyven (Percy Jackson & the Olympians: The Lightning Thief), amerikansk film fra 2010

Komedie, Fantasi Spilletid: 119 minutter
Handling: Percy Jackson har store problemer på skolen - men det skal vise seg å bli den minste av utfordringene hans. Det er det 21 århundre, men Olympens guder har visst vandret ut av Percys gresk mytologi-bøker og rett inn i livet hans. Percy får vite at hans rette far er Poseidon, havguden, hvilket betyr at Percy er en demigod - halvt menneske, halvt gud.

Karakter

(3,4 av 6 | 5,7 av 10 | 27 stemmer)

5705 plass av 8577 på filmlisten (33,48%). Gå til listen

• Moviepie.com
  • Avisa Nordland
  • God Kveld Norge (TV2)
  • iTromso
  • Øslandsposten
  • Oppland Arbeiderblad

Andre titler

Percy Jackson and the Olympians [Engelsk], Percy Jackson & Lyntyven [Norsk], Percy Jackson og Lyntyven [Norsk]

Premieredatoer i Norge

Trailere | Filmklipp | Korte filmer

Trailer - 01.12.2009

Omtaler / Anmeldelser

Filmcrew & annet

25.02.2010 sier Pål Frostad: En fin omtale. Dette skal jeg definitivt vurdere å se. Jeg elsker eventyrfilmer og greske guder er også litt kult. Hørtes artig ut.
14.02.2010 sier Tore Andre Øyås: Joda, glemmer ikke den scenen med det første, hehe, men husker ikke akkurat
at båten gikk feil vei....
14.02.2010 sier Andreas Strømmen: Om du husker Hollywood-skiltet, så husker man det : p
14.02.2010 sier Tore Andre Øyås: Det med 'helvetesporten' husker jeg ikke, men det med moren er jeg helt enig i!
Skulle tro Percy Jackson til daglig er vant med dødsfall i familien! Typisk amerikansk i slike filmer å ikke dvele ved følelser og reelle reaksjoner hos mennesker....
14.02.2010 sier Andreas Strømmen: Vel å merke så er det en svær filmfeil (vil jeg påstå), akkurat når de ankommer båten med fyren som skal frakte dem til helvete, så fører han båten "mot" hollywood - og ikke gjennom porten som er bak der. Megastor filmblemme vil jeg påstå. Samt når moren "dør", så når han igjen våkner, så bærer han ikke særlig preg av det som har skjedd - liksom, "thats it - nå må jeg gjøre mitt" o.0

(3,4 av 6 / 5,7 av 10 - 27 stemmer)

• Moviepie.com
  • Avisa Nordland