Martyrs, fransk film fra 2008

Drama, Grøsser Spilletid: 99 minutter
Handling: Lucie har vært forsvunnet i et år når hun blir funnet. Jenta er i sjokktilstand, og ute av stand til å fortelle hva som har hendt. Hun har ikke blitt utsatt for seksuelle overgrep, men det er hevet over enhver tvil at hun har blitt utsatt for noe skrekkelig. Lucie blir plassert på en institusjon, og her blir hun venn med Anna. Flere år senere drives Lucie av en ekstrem h... Les hele

Karakter

(5 av 6 | 8,4 av 10 | 18 stemmer)

471 plass av 8439 på filmlisten (94,43%). Gå til listen

Relaterte filmer | Martyrs

Martyrs [2015] |

Omtaler / Anmeldelser

Filmcrew & annet

30.12.2013 sier Stian Buhagen: Den er like på Haute Tension med volden, men Martyrs er enda mer voldelige og ikke minst sadistisk. Den har tilgjengjeld en handling med mer substans enn Haute Tension, og bedre karaktereroppbygging. En mye bedre film, Martyrs, og mye jævligere. Tror du vil like Martyrs om du likte Haute Tension, noe jeg skjønner at du gjør :)
30.12.2013 sier Tore Andre Øyås: Aha....Har sett Haute Tension og det er en av mine absolutte favoritter! Hadde nesten håpet denne var litt slik.... Så lenge det er en annen substans i historien enn bare volden i seg selv så er det jo bra. ;)
30.12.2013 sier Stian Buhagen: Flott å høre :). Den nærmeste sammenligning jeg kommer er tre andre franske skrekkfilmer: Haute Tension, Frontier(s) og L'interieur. Vet ikke om du har sett disse tre? Den som er mest lik i volden er sistnevnte, men jeg synes kanskje den tar det litt lengre; ihvertfall i brutaliteten. Ellers er det vanskelig å sammenligne den med andre skrekkfilmer, da den ikke er en typisk skrekkfilm. Håper det hjelper :)
30.12.2013 sier Tore Andre Øyås: Jeg er solgt, denne må sees! ;)
Men....noen filmer du kan sammenlikne den med? Tenker mest på det voldelige....om det er en film som er liknende eksplisitt her?

(5 av 6 / 8,4 av 10 - 18 stemmer)

• Filmnytdvd.dk
  • Gamesradar.com