Jacques Mesrine Del 1: Instinkt for mord (L'instinct de mort), fransk film fra 2008

Action, Biografi, Kriminal Spilletid: 112 minutter
Handling: Dette er den sanne historien om Jacques Mesrine, den siste av 'de store' franske gangsterne, som ble erklært samfunnsfiende nummer en i sin levetid. Den beryktede forbryteren ble til slutt skutt og drept på kloss hold av politiet midt i Paris. 30 år etter hans spektakulære endelikt i 1979, er myten om Mesrine stadig høyst levende, og for første gang får vi se hans liv og... Les hele

Karakter

(4,4 av 6 | 7,4 av 10 | 23 stemmer)

1950 plass av 7820 på filmlisten (75,08%). Gå til listen

• Nordlys

Andre titler

Mesrine: L'instinct de mort [Fransk], Mesrine: Part 1 - Death Instinct [Engelsk], Public Enemy Number One (Part 1) [Engelsk]

Premieredatoer i Norge

17-04-2009 Kinopremiere

Nøkkelord

Biografi | Gangster |

Trailere | Filmklipp | Korte filmer

Trailer - 17.04.2009

Omtaler / Anmeldelser

Filmcrew & annet

27.04.2009 sier Pål Frostad: Tøft, skal sette denne filmen på 'skal se'-listen min. Har alltid vært svak for gangsterfilmer og det gjorde stort intrykk i ung alder da jeg så filmen om amerikanske John Dillinger. Det er noe ekstra når man ser filmer om ting som virkelig har skjedd og som er så skremmende og fasinerende som det slike psykopater er.
26.04.2009 sier bjorn: Skikkelig spennende film om denne psykopaten av en kriminell. Aldri hørt om ham før, men etter filmen nå var det rett inn på wikipedia (og her..)

(4,4 av 6 / 7,4 av 10 - 23 stemmer)

• Nordlys

Land