The Dark Knight Rises, film fra 2012, Regi: Christopher Nolan

Action, Thriller, Drama | Amerikansk | Spilletid: 164 minutter | Aldersgrense: 15 år
Handling: Etter å ha påtatt seg skylden for statsadvokat Harvey Dents dødsfall, forsvinner den vanærede Batman. Men Bruce Wayne tvinges tilbake fra sitt selvpålagte eksil når en utspekulert innbruddstyv og en nådeløs gærning, Bane, dukker opp. Han må nå kjempe den ultimate kampen på liv og død for Gotham City... og seg selv.

Karakter

(5 av 6 | 8,4 av 10 | 72 stemmer)

295 plass av 8755 på filmlisten (96,64%). Gå til listen

25-07-2012 Kinopremiere

Nøkkelord

DC-Comics | Fremtid | Oppfølger | Redning | Superhelt | Tegneserie |

Relaterte filmer | Batman

Batman vs. Superman (Batman v Superman: Dawn of Justice) [2016] | The Dark Knight [2008] | Batman Begins [2005] | Batman & Robin [1997] | Batman Forever [1995] | Batman Vender Tilbake (Batman Returns) [1992] | Batman [1989] | Batman - The Movie (Batman) [1966] | Batman [1966] |

Omtaler / Anmeldelser

Regi

Filmcrew & annet

07.08.2012 sier Tore Andre Øyås: Kjempebra at du har oppsummert trilogien litt! :)
Endelig fått sett filmen, og er helt enig i at disse tre filmene hever seg over det aller meste i denne genren! Nolan gjør ting på sin egen måte og det er såååå bra!! Catwoman passer inn i filmen Pål, for å si det mildt... dette var litt som forventet og litt enkel slutt, men mektig og stort!
26.07.2012 sier Grotlo94: Wow. Trur eg holdt på å besvime i setet! Mest anspente filmen eg har sett nokon gang! Holder ingenting igjen og slipper ikkje taket på deg før filmen er ferdig. Må havne på min topp 10 liste, alle burde se den!
25.07.2012 sier Pål Frostad: En god anmeldelse som var svært interessant å lese. Dette virker svært lovende. Bra at filmen faktisk er vellykket og står fram som en gjev actionfilm. Superheltfilmer er og blir ofte litt for forutsigbare, men Batman har klart å gjøre det mer interessant enn det superhelter pleier å være. Liker også det at Batman her får en skikkelig nøtt å bryne seg på i Bane. Men jeg lurte litt på hvordan Catwoman passer inn i filmen. Er hun kul og jeg antar at hun er litt på Batman sitt lag, eller blir det poiler? Uansett så gleder jeg meg stort til å se denne filmen.
26.08.2009 sier stianwerme: Den kommer i 2011 og det er rykter om at Megen Fox skal være kattekvinnen
09.09.2008 sier Stormen: Gjett om jeg gleder meg til denne kommer... Den nye Batman-filmen må jo bare være sinnsykt bra :-)

(5 av 6 / 8,4 av 10 - 72 stemmer)

• Filmbloggen.net
  • Biojensen.dk