Nattevakten (Nattevagten), dansk film fra 1994

Grøsser, Thriller Spilletid: 107 minutter Aldersgrense: 15 år
Handling: Martin og Jens er jusstudenter og kamerater. Den ene av dem er en fornuftig kar og den andre så å si sprøyte gal. De inngår et veddemål der manndom og mot skal tøyes til det ytterste. Det som begynte som en lek, utvikler seg etter hvert til noe mer alvorlig. Når Martin får jobb som nattevakt på Rettsmedisinsk Institutt kommer han i kontakt med kriminalbetjent Wörmer. Wör... Les hele

Karakter

(5,2 av 6 | 8,7 av 10 | 20 stemmer)

229 plass av 6923 på filmlisten (96,71%). Gå til listen

• Sørensen Exploitation Cinema

Andre titler

Nightwatch [Engelsk]

Premieredatoer i Norge

04-11-1994 Kinopremiere

Omtaler / Anmeldelser

Filmcrew & annet

15.03.2014 sier Pål Frostad: Husker jeg så denne på slutten av 1990-tallet. Fikk veldig lyst til å se den igjen. Ser ut som en kongefilm :)
14.03.2014 sier Tore Andre Øyås: Hei Ronja! Hvis du leser dette så håper jeg du nå har fått sett hele filmen, hehe :)
26.11.2007 sier Ronja: Dette er definitivt den skumleste filmen jeg ikke har sett i hele mitt liv, og jeg som ikke ser sånne filmer en gang! Vi skulle se den på ungdomsskolen (er det lov?), men fikk ikke tid til hele, så vi skulle se resten neste gang, men da var jeg syk eller hos tannlegen eller noe. Jeg husker den fremdeles. Jeg tror jeg blir nødt til å se hele en gang snart. Ellers får jeg den aldri ut igjen av hodet..

(5,2 av 6 / 8,7 av 10 - 20 stemmer)

• Sørensen Exploitation Cinema

Land