Hora, film fra 2009, Regi: Reinert Kiil

Grøsser | Norsk | Spilletid: 89 minutter | Aldersgrense: 18 år
Handling: Rikke skriver på en ny novelle og trenger å komme seg ut av byen for å hente inspirasjon. Hun avlegger hytta til sin avdøde mor et besøk, hytta ligger i nærheten av en småby ved navn Dokka. Rikke fanger fort oppmerksomheten til bygdas lokale og røffe karer, inkludert en "tilbakestående" kar, en bølle og en syk "American psycho" jævel. De bestemmer seg for å besøke Rikke ... Les hele

Karakter

(2,6 av 6 | 4,3 av 10 | 71 stemmer)

7654 plass av 8745 på filmlisten (12,48%). Gå til listen

Trailer - 17.11.2008

Omtaler / Anmeldelser

Regi

Filmcrew & annet

08.03 sier fredkreug: Hora er NORGE`s mest viktige film!
29.07.2012 sier ffuser: Takk for tipset. Skal skaffe meg Dellamorte Dellamore og se den :)
29.07.2012 sier Lisa31: Då er vi enig! =) Eg slenger på Dellamorte Dellamore nå og blir sent på meg =) Det er ein klassiker du måste se!
28.07.2012 sier Pål Frostad: Jeg blinkset litt der ja Lisa. Var nok Thrill of a Kill du gav ener. Uten å ha sett den så ser de produksjonene svært like ut for meg, selv om det virker som Hora er en del bedre gjennomført ;). Jeg er vel heller ikke en som liker sjangeren heller særlig bra selv om jeg mot alle odds digger Motorsagmassakeren. Hora var for meg en helt ok film å se og jeg ser at man forsøker å lage en hyllest til sjangeren og med budsjettet i minnet så lykkes jo dette ganske bra, selv om disse filmene ikke pleier å ha stort budsjett da utenom Braindead da som jeg også liker selv om den nok er noe på siden til det Hora forsøker seg på.
28.07.2012 sier Lisa31: Eg ga den ikje ein på terningen. Eller? Håper ikje det. Tykker filmen er veldig bra for sin sjanger. Karakterene er ikje det som fanger meg i filmen. Er hyllesten og det og lage noe slik 20-30 år efter sin tid. Det liker eg! =)
15.07.2012 sier Pål Frostad: Jeg så den på DVD på dataen. Jeg så du Lisa31 gav filmen en ener på terningen og jeg syes jo også at filmen bølget litt mellom en og to på terningen hele veien. Og karakterene var virkelig bare en vits.
15.07.2012 sier Lisa31: Er det som er poenget. Karakter utviklingen er bare et skalkeskjul for at du som titter må få ein trang til å vite mer. Mykje mer! At du glemmer litt den hardheten som er under. Da eg var på screening av filmen i juni hadde eg håpet at regisøren var der. Ble ikje så heldig. Men fikk se filmen på stort lerret. Det merklige var at filmen var i ekstremt dårlig kvalitet. Mykje dårligere enn dvden eg har hjemme.
02.02.2012 sier Lisa31: Det er 50/50 % sjans for att du vil lika den! Eg likte den godt. Det eg ikje liker er måten Kiil har brukat slik efekt som fremkaller filmreel (eller hva det heter?). Filmen er bygd opp på din egen kjensla. Hvordan du føler deg under =)
30.01.2012 sier Pål Frostad: Du fikk meg faktisk til å ville se denne filmen som jeg nesten hadde avskrevet helt. Må jo innrømme at jeg ikke er veldig fan av explotion, men det kan ha sin sjarm det også som en avveksling.
30.01.2012 sier Lisa31: Skjønner ikje kvifor denne filmen har fått så mykje bad omtale! Er ein av mine favoritter! Bare Uno, Trolljegeran og Flåklypa er bettre!

(2,6 av 6 / 4,3 av 10 - 71 stemmer)

• Nordic Fantasy

Produksjonsselskap

Kiil Produksjons

«Pokémon: Detective Pikachu»

«Luftens siste mester»

«Min store fete greske ferie»

«Fabeldyr: Grindelwalds forbrytelser»