Dogville, engelsk (britisk) film fra 2003

Drama, Thriller Spilletid: 177 minutter Aldersgrense: 11 år
Handling: Vakre Grace er på flukt fra gangstere. Vi hører skudd før vi ser henne ankomme den lille landsbyen Dogville i USA. Her tas hun hånd om av Tom, en ung filosoferende og moralsk opptatt mann. Han får resten av landsbyen med på å skjule Grace. Men etter hvert må hun gjøre tjenester for innbyggerne for at de ikke skal tyste på henne, og snart utnyttes hun grovt. Grace mister ... Les hele

Karakter

(5,3 av 6 | 8,8 av 10 | 27 stemmer)

190 plass av 6898 på filmlisten (97,26%). Gå til listen

• Stavangerpuls
  • Filmnytdvd.dk
  • Bergenpuls
  • Trondheimpuls
  • Filmanmelderen.no

Andre titler

Догвилль [Russisk], The Film 'Dogville' as Told in Nine Chapters and a Prologue [Engelsk], U - Der Film 'Dogville' erzählt in neun Kapiteln und einem Prolog [Tysk]

Premieredatoer i Norge

05-09-2003 Kinopremiere

Omtaler / Anmeldelser

Filmcrew & annet

(5,3 av 6 / 8,8 av 10 - 27 stemmer)

• Stavangerpuls
  • Filmnytdvd.dk
  • Bergenpuls
  • Trondheimpuls
  • Filmanmelderen.no

Land

England, USA, Frankrike, Sverige, Norge, Japan, Tyskland, Finland, Italia, Danmark, Nederland

Språk

Produksjonsselskap

Kuzui Enterprises, Memfis Film, Zentropa Entertainment, Film i Vast, Summit Entertainment, KC Medien, MDP Worldwide Entertainment, Q&Q Medien GmbH, Det Danske Filminstitutet, Sigma Films, Canal+, Le Studio, Alan Young Pictures, Edith Film Oy, Hachette Première, Isabella Films B.V., J&M Entertainment, Kushner-Locke Company, Liberator Productions, Pain Unlimited GmbH Filmproduktion, Slot Machine, Something Else B.V., Sveriges Television (SVT), Trollhättan Film AB, Trust Film Svenska, What Else? B.V., Zoma Ltd., Produksjon 4 1/2