Breaking Bad, amerikansk tv-serie fra 2008

Drama Spilletid: 43 minutter Aldersgrense: 15 år
Handling: Walter White er kjemilæreren som sammen med kona (Anna Gunn) og sin cerebral parese-rammede sønn (RJ Mitte) sliter med å få endene til å møtes. Tilværelsen endres radikalt når Walter får diagnosen dødelig lungekreft: Med få år igjen å leve, og ingenting å tape, begynner han å produsere metamfetamin i tospann med sin tidligere student Jesse Pinkman (Aaron Paul). Som utdan... Les hele

Karakter

(5,6 av 6 | 9,4 av 10 - 41 stemmer)

Denne TV-serien ligger på 3 plass av 303 på listen over alle TV-serier.

• Uncut.dk

Kanaler (TV / Streaming)

Max, Netflix

Hierarki

2008 Breaking Bad (Tv-serie)

Premieredatoer i Norge

02-11-2011 DVD/Blu-Ray

Nøkkelord

Kreft | Narkotika |

Omtaler / Anmeldelser

Filmcrew & annet

25.08.2012 sier Grotlo94: Sesong 4 er faktisk bedre. Vanskelig å tru, men garanterer deg at du vil elske den!
23.08.2012 sier Pål Frostad: Kan kjøpes på CDON på import DVD på sone 2.
20.08.2012 sier Grotlo94: Er klar over det, men den største grunnen til at eg kjøper sesongen på DVD er undertekst siden eg allerede har sett den på annet vis. Fått mora mi til å følge med og ho trenger faktisk tekst. :P
19.08.2012 sier Pål Frostad: Du får kjøpt en importversjon av Sesong 3 på CDON.
19.08.2012 sier Grotlo94: Sesong 3 er enda bedre og sesong 4 blir enda bedre der igjen! Min favoritt-serie gjennom tidene! Veldig irriterande at sesong 3 ikkje har kommet ut endå, har venta i heile år.
12.08.2012 sier Pål Frostad: Nå har jeg sett første episode og den var svært kul. Ser fram til fortsettelsen.
12.08.2012 sier Pål Frostad: Nå har jeg endelig fått fingen ut og skaffet meg sesong 1. Skal begynne å se ganske snart og jeg gleder meg til å se hva som ligger i denne serien :)
13.10.2011 sier Grotlo94: Har et ganske enkelt, men originalt plot; Walter White (Bryan Cranston) blir diagonisert med lunge kreft og får beskjed om at han har bare nokon år igjen å leve. Då blir han bekymret over familiens økonomiske fremtid, og siden han er kjemilærer og har hørt at metamfetamin er ganske lønnsomt, så teamer han seg opp med ein tidligare student i hans klasse; Jesse Pinkman (Aaron Paul) for å koke.

Serien er ganske tung på story og karakterer, og derfor er desse ein av det serien gjør bedre enn nokon andre. Her er det litt treig build-up, men har alltid faktastisk pay-off!

Variasjon er det plenty av, og dei holder seg ikkje på sikker plass. Etter 1 sesong så er nesten alt forandra, enda meir om man hopper 2 sesonger fram.

Gleder meg noko innmari til 5. og siste sesong, om det blir som kver sesong etter kverandre så burde sesong 5 bli den beste, sjølv om det virker umulig. Men det er jo nøyaktig det sesong 4 gjorde så eg krysser fingrene!
11.10.2011 sier ffuser: Hmm, når du legger det fram slik så blir jeg jo mildt sagt litt interessert ;)

Jeg digger jo Dexter og synes det var en super serie og når du sier at denne serien klarte å skyve den serien ned fra tronen så tenker jeg at det må være bra.

Kan du gi meg litt om hva serien går i så jeg vet hva jeg har i vente om jeg velger å anskaffe meg denne?
11.10.2011 sier Grotlo94: Sannsyneligvis den beste serien på TV, uten tvil! Serien går bare oppover og oppover, sesong 1 og 2 var dødsbra, sesong 3 var utrolig og sesong 4 var eit mesterverk! Bryan Cranston og Aaron Paul er ein av dei beste skuespillerene eg nokon gang har sett, alt med denne serien er bra! Den siste sesongen slo ut Dexter fra første plass blant favoritt serier! Se den, anbefales på det varmaste!

(5,6 av 6 / 9,4 av 10 - 41 stemmer)

• Uncut.dk

Land

Språk

Produksjonsselskap

Sony Pictures Television

«Pirates of the Caribbean 5: Salazar's Revenge»

«King Arthur: Legend of the Sword»

«Noe som skjedde på jobben»

«Twin Peaks»

«Designated Survivor»