Come and See (Иди и смотри), russisk film fra 1985

Drama, Krig Spilletid: 146 minutter Aldersgrense: 18 år
Handling: Historien dreier seg om den unge tenåringsgutten Floyra (Aleksey Kravchenko), som bor i Hviterussland under den andre verdenskrigen. Tyske nazister invaderer landet, og herjer, brenner og dreper for fote.

Karakter

(5,6 av 6 | 9,3 av 10 | 15 stemmer)

19 plass av 6807 på filmlisten (99,74%). Gå til listen

• Filmnytdvd.dk
  • Attack of the Killer Kast

Andre titler

Gå og se [Dansk], Idi i smotri [Russisk], Go and See [Engelsk], Gå og se! [Norsk]

Nøkkelord

2 verdenskrig | Krig | Overlevelse |

Omtaler / Anmeldelser

Filmcrew & annet

25.09.2014 sier Tore Andre Øyås: Høres spennende ut ja! Finnes den lett tilgjengelig?
25.09.2014 sier Mrlee70: Artig at du likte anmeldelsen min Tore Andre Øyås. Kan forsikre om at filmen både er en prøvelse, men samtidig et imponerende skue. Man kan undres på hvordan regissøren i det hele tatt har klart å få filmet dette her og fått den realismen og "galskapen" inn i dette krigens helvete, som han faktisk har klart. Skjønner godt at COME AND SEE ble hans siste film, for hvordan skal man klare å toppe dette? :)
Lars-Erik Lie.
25.09.2014 sier Tore Andre Øyås: Ikke mange filmer jeg kvier meg for å se, men kjenner denne kan bli en prøvelse. Har hørt en del om denne filmen, og etter denne fyldige anmeldelsen føler jeg den bare må sees! :)
24.09.2014 sier Petromax: En virkelig suveren film. Dette er en av de jævligste, men også en av de beste krigsfilmene jeg har sett. En real reise inn i helvete... Slik en krigsfilm skal være.

(5,6 av 6 / 9,3 av 10 - 15 stemmer)

• Filmnytdvd.dk
  • Attack of the Killer Kast