Wall-E, amerikansk film fra 2008

Animasjon, Familie, Sci-Fi, Komedie, Romantikk, Eventyr Spilletid: 98 minutter
Handling: Etter hundrevis av ensomme år med å gjøre det han var bygd for oppdager WALL-E (forkortelse for Wankelmotor-Avfalls-Last-Løfter-Ekspert) en ny livsoppgave når han møter en blank robotsonde ved navn EVA. EVA innser at WALL-E helt tilfeldig har funnet nøkkelen til planetens framtid, og skynder seg ut i rommet igjen for å vise det hun har funnet til menneskene (som venter s... Les hele

Karakter

(5,2 av 6 | 8,7 av 10 - 54 stemmer)

Denne filmen ligger på 209 plass av 5871 på listen over alle filmer. Gå til listen

• Ringerikes Blad

Trailer - 19.01.2009

Omtaler / Anmeldelser

Priser

1 Oscar vunnet 5 andre Oscar-nominasjoner Vis priser
  • 2009 Oscar Beste animasjonsfilm (vunnet)
  • 2009 Oscar Beste filmmusikk (nominert)
  • 2009 Oscar Beste orginalsang (nominert)
  • 2009 Oscar Beste lyd (nominert)
  • 2009 Oscar Beste orginalmanus (nominert)
  • 2009 Oscar Beste lydmixing (nominert)

Filmcrew & annet

10.02.2014 sier Tore Andre Øyås: En absolutt animasjonsfavoritt denne, sammen med "Toy Story 3" og "UP!" :D
24.06.2010 sier Pål Frostad: God anmeldelse. Gleder meg til å se denne filmen om igjen som jeg bare har sett en gang. Digger Pixar, de overrasker alltid med sine filmer og Disney har gjort en genistrek med å kjøpe de opp ;)
24.06.2010 sier Karoline: Wall-E
03.04.2010 sier Karoline: Å ja, takk for info om det med linken som ikke virker, skal få tatt den vekk efter hvert og takk for kommentar, Fiskraff, kult at du er enig og god påskeettermiddag til deg og :)

Fint at du syns anmeldelsen var god, Pål og ja, jeg får lyst til å se den igjen snart selv :)
03.04.2010 sier Pål Frostad: God anmeldelse. Jeg digger å lese om hva andre synes om filmer, og dette var godt utgreid om filmen. Når jeg leste fikk jeg mer og mer lyst til å se filmen på nytt. Wall-E er en litt magisk film som fascinerer stort når den er på sitt beste.
03.04.2010 sier Fiskraff: Nå skjønte jeg det! Jeg kan ikke skrive mindreenntre for kommentaren tror at det er html!
Problem solved.

Det jeg mente å si var, jeg er enig, og du burde kanskje vurdere å bytte ut den youtube-linken for den virker ikke.
ha en fin... påskeettermiddag?
03.04.2010 sier Fiskraff:
03.04.2010 sier Fiskraff: @ Dramrocker: forsøplinga av jorda blir aldri vist som noe forferdelig. Det er bare en setting. Filmen sier (til meg ihvertfall) at det skjedde, men etterpå fikk menneskene en ny sjanse, og det søppelet som var igjen hadde ingen konsekvenser for dem da de kom tilbake til jorda.
Og sånn som jeg tolka filmen, så var det Buy-N-Large (selskapet som skal rydde på jorda og som har monopol på alt) som gjorde menneskene late osv, eller lot dem tenke at de ikke trengte å gjøre noe annet enn å sveve rundt. Sikkert med de beste intensjoner.

Jeg ser selvfølgelig at miljømoralen er der, men den slår deg ikke i hodet med noe hardt, og det ... syns jeg er fint.
03.04.2010 sier Karoline: Å, Wall-E, jeg ELSKER den filmen, må poste anmeldelsen min fra høst 2008 her skjønner jeg. Wall-E!!!
02.04.2010 sier Pål Frostad: Enig i at dette er en vakker film som jeg nok må få sett om igjen innen kort tid. Det er helt utrolig at Pixar klarer å lage en film om to roboter å få det så severdig uten å benytte nesten noen ord.
02.04.2010 sier dreamrocker: Unnskyld men hva med hovedsaken i filmen, forurensing og forsøpling samt det veldig moraliserende ved dette. Maybe derfor menneskene er blitt lathanser som bare svever i rommet og håper å kunne komme tilbake(etterhvert er det da). Ellers veldig enig, en meget god film med sterk moral.
02.04.2010 sier Kristine Oseth Gustavsen: Må få sett snart! Takk for at du minte meg på det.

(5,2 av 6 / 8,7 av 10 - 54 stemmer)

• Ringerikes Blad
  • StudVest