Den ville gjengen (The Wild Bunch), amerikansk film fra 1969

Action, Drama, Western Spilletid: 134 minutter
Handling: Regissøren Sam Peckinpahs epos The Wild Bunch, en dramatisk historie om skruppelløse revolvermenn med sin helt egen moralkodeks, regnes som en av historiens beste westernfilmer. I 1994 ble den fullstendig restaurert til sin opprinnelige tilstand, slik den ble vist ved kinopremieren i juli 1969. I denne anamorfe overføringen i forbindelse med 35-årsjubileet fremstår den i... Les hele

Karakter

(5,3 av 6 | 8,9 av 10 - 15 stemmer)

Denne filmen ligger på 143 plass av 5469 på listen over alle filmer. Gå til listen

Omtaler / Anmeldelser

Priser

2 Oscar-nominasjoner Vis priser
  • 1970 Oscar Beste filmmusikk (nominert)
  • 1970 Oscar Beste orginalmanus (nominert)

Filmcrew & annet

25.01.2011 sier Kristine Oseth Gustavsen: Så gøy at du også fikk sett den. Jeg likte den jo ikke like godt som deg, men det har sikkert noe å gjøre med at jeg ikke er så innmari fan av western reint generelt heller. Men fint at du likte den, og er enig at den jo er veldig gjennomført og pen å se på :)
11.03.2010 sier Pål Frostad: Hmm, me like. Denne filmen hadde jeg faktisk ikke hørt om og må si at jeg liker å bli opplyst om nye klassikere. Jeg liker Western og dette virket veldig forlokkende. Dette må jeg nesten se for meg selv om det faller i smak. Takk for opplysningen.

(5,3 av 6 / 8,9 av 10 - 15 stemmer)

Land

Språk