En vampyrs bekjennelser (Interview with the Vampire - The Vampire Chronicles), amerikansk film fra 1994

Drama, Fantasi Spilletid: 123 minutter Aldersgrense: 18 år
Handling: Vampyren Lestat. Tidløs. Uten alder. Udødelig. Han driver gjennom årene på en elv av blod, som holder ham i live. Når han ønsker, gir han sine ofre evig liv - enten de vil eller ikke. Sent på 18-hundre tallet treffer han Louis, en ung mann som er sønderknust etter tapet av sin kone og datter. To hundre år senere bestemmer Louis seg for å fortelle sin historie - en vampyr... Les hele

Karakter

(4 av 6 | 6,7 av 10 | 22 stemmer)

3442 plass av 8222 på filmlisten (58,15%). Gå til listen

Queen of the Damned () [2002] |

Omtaler / Anmeldelser

Priser

2 Oscar-nominasjoner Vis priser
  • 1995 Oscar Beste scenografi (nominert)
  • 1995 Oscar Beste filmmusikk (nominert)

Filmcrew & annet

18.09.2010 sier nutolm: Jeg syns denne vampyrfilmen var nesten kjedelig. Kunstnerisk var den god, den hadde sine gode øyeblikk - men det for realistisk. ikke noe tegn til skrekk og eventyr, det ble mye historiefortelling opp gjennom 200 år, det meste (sanne) har vi lært på skolen. Jeg syns ærlig talt det lå undertoner av homosexualitet over hele forestillinga. boka til Ann Rice er sikkert mye bedre, men manuset her er for svakt - for realistisk!
19.07.2010 sier Kristine Oseth Gustavsen: Har sett denne et par ganger, og er i det hele tatt ganske enig i deg. Jeg liker særlig godt åssen filmen har greid å bevare stemninga fra boka. Tom Cruise er faktisk overraskende herlig som Lestat :D

(4 av 6 / 6,7 av 10 - 22 stemmer)

• Filmanmelderen.no
  • Andre filmdatabaser: