Dexter, amerikansk tv-serie fra 2006

Mysterie, Thriller, Drama, Kriminal
Handling: La oss presentere Dexter Morgan. Om dagen forsøker han å fakke mordere og andre kjeltringer. Om natten dreper han dem som slipper unna. En bisarr og underholdende krimserie!

Karakter

(5,3 av 6 | 8,8 av 10 - 32 stemmer)

Denne TV-serien ligger på 20 plass av 303 på listen over alle TV-serier.

• ereviews.dk

Nøkkelord

Drap | Mord | Mysterium | Seriemorder |

Omtaler / Anmeldelser

Filmcrew & annet

30.01.2014 sier Tore Andre Øyås: Dexter - Sesong 8: Må si meg enig i mye av dette... En rotete og vinglete sesong, som har litt for mange småhistorier. Plutselig kommer helt nye karakterer inn nesten helt til slutt, mens behandlingen av hovedkarakterene i mildeste grad kan diskuteres heftig! Jeg skjønner jo litt av poenget til Dexter på slutten, at han velger som han gjør, men er det troverdig? Det verste er nok behandlingen av Debra, hvordan dette ender. Tragisk altså... Det er som man tar livet av dem alle i denne sesongen, de dem virkelig er som personer...
03.11.2010 sier Grotlo94: Eg òg! :) Håper sesong 5 er like bra! :D
03.11.2010 sier Jazz: Helt enig i vuderingen din ;)
20.10.2010 sier Kristine Oseth Gustavsen: Enig med deg, jeg. Dette er den siste sesongen jeg har sett av Dexter, men jeg håper på å gyve løs på sesong fire snart ;)
07.10.2010 sier Snippxx: Hmm...tror jeg får starte med sesong 2 da, se om jeg kommer til å like den bedre.
05.10.2010 sier Kristine Oseth Gustavsen: Enig med deg, altså! Sesong to er helt rå! :D
05.10.2010 sier Tore Andre Øyås: Så bra, helt enig! Den andre sesongen var bedre enn første ja, noe som ikke er dårlig får man si. Du får glede deg til tredje også da! ;-)
24.09.2010 sier Kristine Oseth Gustavsen: Så bra at du endelig fikk sett Dexter, du og! Er, som du helt sikkert har skjønt allerede, helt enig med deg i det du sier. Husker jeg syntes det var litt rart da den kom, fordi den hadde tilsynelatende helt likt plott som den japanske mangaen/animeen Death Note fra 2003, men de er likevel såpass forskjellige at de blir innmari bra på hver sin måte. Sjøl har jeg nettopp sett ferdig sesong tre, og syns det fortsatt holder koken, altså!
21.09.2010 sier Snippxx: Synes serier er helt grei. Ble ikke så begeistret.
21.09.2010 sier Tore Andre Øyås: Er helt enig med deg i dette! Serien har en egen evne til å gripe tak i deg, og man blir litt hekta ja. Synes samtlige karakterer er gode og spennende særegne, og slutten syntes jeg var ganske så spennende. Personlig er jeg veldig svak for Carpenter, hun er liksom one of a kind som skuespiller. Men kanskje seriens største fascinasjon, og diskusjonstema, er jo dens evne til å spille ballen over på oss som ser på; hva synes du som seer, er det gode/onde gjerninger, osv.
16.11.2007 sier Nailer: Eh, Dexter : Emo? Hahahahahaha thats a good one.

Uansett så eier denne serien alle andre serier.

Som Espen sier er det overraskende at sesong 2 faktisk holder høyere kvalitet enn den første.
16.11.2007 sier espenruud: oh lala... Har ikke mange ord å si om denne serien annet enn at den faktisk er noe av det beste som går på tv. Andre sesong er overaskende bra i motsetning til Heroes.. erhm.
13.11.2007 sier kjetil: hehe, ja, men nevn en seriemorder som ikke ser litt spesiell ut? Tror nok de har tenkt på det da de castet rollen :)
13.11.2007 sier MayQueen: Han er litt emo, da...:D
08.11.2007 sier kjetil: Digger Dexter! Fett med en ny vri på seriene endelig :)
06.11.2007 sier Carl: Dexter er en genial serie! Syne Michael C. Hall gjør en veldig god jobb her selv om han er stort sett uten erfaring (på det store lerret ihvertfall)

(5,3 av 6 / 8,8 av 10 - 32 stemmer)

• ereviews.dk

Land

Språk

Produksjonsselskap

Oy Rabbit Films Ltd.

«Pirates of the Caribbean 5: Salazar's Revenge»

«King Arthur: Legend of the Sword»

«Noe som skjedde på jobben»

«Twin Peaks»

«Designated Survivor»