Battlestar Galactica, amerikansk tv-serie fra 2004

Action, Eventyr, Drama, Sci-Fi Spilletid: 50 minutter
Handling: Vi befinner oss i framtiden der teknologien er kommet så langt at roboter (Cylon) som har gjordt alt arbeid for menneskene har begynt å gjøre opprør og starte krig. Serien starter i det nesten hele menneskeheten har blir utslettet og kun omlag femti tusen overlever ombord i det militære romskipet Battlestar Galactica og dets lille flåte av medfølgende romskip. Man starte... Les hele

Karakter

(4,9 av 6 | 8,2 av 10 | 15 stemmer)

136 plass av 1079 på TV-serielisten (87,49%)

• Andre filmdatabaser:
  • IMDB (8,7)

Andre titler

Battlestar Galactica [Fransk], Battlestar Galactica [Gresk], Csillagközi romboló [Ungarsk], BSG [Engelsk], Galáctica [Spansk], Galáctica, estrella de combate [Spansk], Taisteluplaneetta Galactica [Finsk], Battlestar Galactica [Tysk]

Kanaler (TV / Streaming)

NRK2, NRK3

Hierarki

2004 Battlestar Galactica (Tv-serie)

Premieredatoer i Norge

15-11-2006 DVD/Blu-Ray

Nøkkelord

Amerikansk president | Redning | Romfart | Romvesen |

Relaterte filmer | Battlestar Galactica

Battlestar Galactica: Razor [2007] | Battlestar Galactica [2003] | Battlestar Galactica [1978] |

Omtaler / Anmeldelser

Filmcrew & annet

18.02.2010 sier Kristine Oseth Gustavsen: Personlig syns jeg sesongene bare blir bedre og bedre, sjøl om jeg for all del likte første sesong innmari godt og. Så ja, jeg syns definitivt at du bør gi den en ny sjanse! :)
15.02.2010 sier Pål Frostad: Det er spennende å les din anmeldelse av denne serien. For å si det slik så har jeg bare vært litt snill, fordi jeg har bare fått med meg første sesong. Jeg elsket miniserien og tenkte at det kom til å bli kult å komme over på den lengre TV-serien, men følte vel ikke helt i begynnelsen at jeg kjente så mye igjen den stemningen jeg opplevde fra miniserien. Man følte heller at man ble kastet inn i noe nytt og det tok noen episoder å vende seg helt til. Men når man var tilvendt føltes episodene kule utenom de siste episodene på sesong en som jeg misslikte litt og da dalte min interesse så mye at jeg ikke fortsatte å se. Hvordan er sesong to forresten, klarer den å rette opp igjen inntrykket, jeg bare lurer? Ble litt nysgjerrig på om jeg virkelig har gått glipp av noe stort som nesten alle sier som har sett denne serien og som jeg enda ikke har oppdaget.

(4,9 av 6 / 8,2 av 10 - 15 stemmer)

• Andre filmdatabaser:
  • IMDB (8,7)

Land

Språk

Produksjonsselskap

R&D TV, USA Cable Entertainment LLC, British Sky Broadcasting (BSkyB)