Episode 59: Plan 9 From Outer Space

Vær hilset, podcastlyttere! Dere er interessert i fremtiden? Fremtiden er nå, og i denne episoden snakker 'Attack of the killer Kast'-gutta om kult-kalkunen fra 1959, nemlig Ed Woods «mesterverk» Plan 9 from Outer Space.

Dårlig skuespill, kjipe og billige sets og en visjon som overgår talentet mangfoldige ganger. Kast inn litt Bela Lugosi, Vampira, UFOer, aliens og levende døde, og man har oppskriften på en film HELT utenom det vanlige.

Sett deg godt til rette i angora-genseren din, jekk en glasscola og fyr opp en Camel uten filter og hør på deres reise gjennom det som har blitt kåret til verdens verste film, nemlig Ed Woods epos’ «Plan 9 From Outer Space».

I tillegg har Jørgen tatt med seg noen «godsaker» fra Thailand som vi skal smake på. Dette vil du ikke gå glipp av!

I studio: Jørgen, Kurt og Chris

Episode 58: Island of Death

I denne episoden har gutta i Attack of the Killer Kast gravd nederst i trash-haugen og funnet frem noe så sjeldent som en gresk eksploitation fra 1970-tallet. Mange av lytterene har nok kjennskap til Christopher og Celias voldelige, sleazye og perverse eventyr på den greske øya Mykonos.

Island of Death, signert Nico Mastorakis, er en film som har alt: Vold, blod, brutalitet, humor, sleaze, makis, busk, voldtekt, malingdrikking, urinsex og ikke minst den famøse geitevoldtekten.

Legg deg godt til rette i godstolen med et glass Ouzo og hør gutta diskutere om denne klassiske exploitation-perla.

I studio: Kurt og Chris

Episode 57: Jeepers Creepers & Jeepers Creepers 2

Jeepers creepers, where´d you get them peepers? Klor ut øynene dine, for de trenger du uansett ikke for å høre Attack-gutta snakke om de to skrekkfilmene fra tidlig 2000-tall: Jeepers Creepers og Jeepers Creepers 2.

Hver 23. vår våkner en demon som kalles «The Creeper» fra sin lange søvn. Han får 23 dager på spise. Og det er mennesker som står på menyen!

Sett deg godt til rette i hula di og bli med podcast-gutta når de snakker om, diskuterer og dissekerer «The Creepers» glade eventyr.

I studio: Kurt og Chris

Episode 56: Original vs Remake: Ghostbusters

Who you gonna call? Ghostbusters anno 1984…. eller Ghostbusters anno 2016? Det er det store spørsmålet når Attackpodcasten starter sesongens første episode med Ivan Reitmans klassiker fra 1984 opp mot Paul Feigs blockbuster-remake fra 2016.

Fest på protonpakkene, klargjør ECTO 1 og for all del, ikke kryss strålene (på herretoalettet eller noe annet sted for den saks skyld) og hør hvilken versjon av Ghostbusters Attack-gutta foretrekker!

Episode 55: Krampus

Ho ho ho, alle slemme barn! Glem nissen, for det er en kulere kis som kommer ned pipa di i år, nemlig Krampus! Han vet at dere har vært slemme, han vil gi dere kull i julestrømpa deres og om dere er riktig så uheldige så lar han dere overleve!

I sesongens siste episode snakker Attack-gutta om «Krampus» fra 2015, en skrekk-komedie fra Universal om julenissens skygge. I tillegg toucher vi innom kalkunen «Krampus: The Christmas Devil» fra 2013.

Så sett deg godt til rette med pepperkaker og gløgg, for dette vil du ikke gå glipp av!

I studio: Kurt, Jørgen og Chris

Episode 54: Blood Rage

Attack of the Killer Kast kjører «slash-vember»! I denne bloddryppende episoden tar de for seg en mindre kjent, cheesy, gory, over the top slasher.

Todd blir sendt på sinnsykehus for et drap hans bror Terry gjorde for ti år siden. Nå er det Thanksgiving og Todd har rømt fra sinnsykehus, og akkurat som for ti år siden så blir det en blodig affære. For blod, det er det nok av! Det er iallefall ikke tranebærsaus!

Episode 53: Pieces

Slash-vember fortsetter! I årets tredje skumleste måned tar gutta i denne episoden for seg kult-slasheren «Pieces» fra 1982. I Juan Piquer Simóns mesterverk får du alt du forventer deg fra en cheesy åttitalls-slasher. Cheesy dialog, kule kills, makis, marsj-musikk og Bud Spencer-imitatorer.

Legg deg til rette på plenen med podcastapparatet og litt chop suey og hør Attack-guttas gjennomgang av denne spansk-amerikanske perlen av en film.

Episode 52: Topp Ti Kalenderslashere

Kryss av i kalenderne folkens! Denne episoden tar gutta for seg kalender-slashere, og presenterer deres ti favoritter innenfor sjangeren «holiday-slashers».

Ta frem Halloween-godtebøtta, sprett en julebrus og ta deg et stykke pumpkinpie med ribbefett og sett deg godt til rette når 'Attack...'-gutta teller opp, fra ti til en, av deres topp ti kalenderslashere!

Last ned episoden (Høyreklikk og velg "lagre som")

Episode 51: Bad Taste (kommentarspor)

Gutta i attack of the killer Kast ser på Bad Taste, og du kan være med!

Popp popcorn, jekk en øl og sleng Bad Taste i spilleren og pump opp volumet på ditt podcastapparat og se filmen med dem!

Episode 50: Hercules in New York

Hurra! Attack of the Killer Kast feirer episode nr 50 av Attack of the Killer Kast med en skikkelig kult-kalkun.

Før var han The Terminator, før det Conan, og aller først Hercules, sønn av Zevs. Vi snakker selvfølgelig om Arnold Schwarzenegger!

Bli med Attack-gutta på eventyret av en film, som er Hercules in New York.

Så ha saltkringlene klare og len deg tilbake og kos deg med denne udødelige episoden av Norges beste trash-horror/kult-podcast!

I studio: Chris og Kurt

Episode 49: Young Frankenstein

I august døde Gene Wilder som følge av komplikasjoner knyttet til Alzheimers sykdom, 83 år gammel. For å hedre den talentfulle skuespilleren tar Attack-gutta for seg en av hans beste komedier, nemlig Mel Brooks sin Young Frankenstein.

Så sett deg godt til rette og hør hva gutta synes om påfunnene til Dr. Frankenstein.. Eh.. De mener Dr. Fronkensteen, I-gor og Frau Blücher *Vrrrriiiiiiiinsk*

Episode 48: A Nightmare on Elm Street

Før Freddy var antagonistene i slashere stumme stuntmenn i drakter, men i «A Nightmare on Elm Street» ble vi introdusert for den forbrente barnemorderen fra Springwood. Hans navn? Freddy Krueger.

New Line Cinema og Wes Craven hadde virkelig skutt gullfuglen, når de i 1984 lagde » A Nightmare on Elm Street», og siden har skrekkfilmer aldri vært det samme.

I denne episoden om ALLE ANOES-filmene, fra originalfilmen i 1984, via Freddy vs Jason og remaken som ble gitt ut i 2010.

Så ta og sett deg gått til rette med kaffekoppen og pass på å ha Hypnocil tilgjengelig, for her gjelder det å ikke sovne. Da blir du nemlig tatt av Freddy!

Episode 47: Trick or Treat

Wake up, sleepyheads! It´s party time! Podcastapparatet ditt er besatt av Attack of the Killer Kast og i sesongens siste episode snakker de om metal-horrorfilmen over alle metal-horrorfilmer, i allefall i 1986, nemlig «Trick or Treat».

Episode 46: The Green Inferno

Welcome to the jungle! We´ve got fun and games! Og bulldosere, miljøforkjempere og kannibaler! Eli Roth er for tiden aktuell med hans hyllest til kannibal-sjangeren, The Green Inferno. For første gang, iallefall som vi i redaksjonen kan huske, så er det mulig å se en kannibalfilm på norske kinoer (i en fet dobbelbill med Cannibal Holocaust, men er Eli Roth sitt kannibalepos noe tess, eller er det bare å kaste det til grisene?

Utgave anmeldt: The Green Inferno, Blu-Ray sone B, One Entertainment

Episode 45: Critters

De er hårete, piggete, har røde øyne og et sett med tenner en tannlege hadde fått våte drømmer av. I 1986 fikk jorden for første gang besøk av en gjeng pussige skapninger fra verdensrommet, det snakkes selvfølgelig om Critters!

En creature-feature med relativt beskjedent budsjett som ble en stor suksess for New Line Cinema og som selvfølgelig resulterte i flere oppfølgere, dog av noe varierende kvalitet. Selveste Leonardo DiCaprio debuterte i en av de.

Sett deg godt til rette foran podcastapparatet og hør hva gutta i 'Attack of the Killer Kast' synes om kult-klassikeren «Critters» og dens oppfølgere.

I Thailand: Jørgen

Episode 44: Huset

Fra «Hora» til nazister i spøkelseshus. Gutta i 'Attack of the Killer Kast' har tatt turen til Kulturkirken Jakob og festpremieren på Reinert Kiils nye film «Huset», en spøkelsesfilm litt utenom det vanlige.

De har satt seg ned med regissør Reinert Kiil for å prate om hans nyeste film. Her får du muligheten til å høre hva som foregår «inside the director».

PS! Podcasten inneholder ingen spoilere overhodet.

I studio: Chris, Kurt og Reinert Kiil

Last ned episoden (Høyreklikk og velg "lagre som")

Episode 43: Raw Force (Skrekkens Øy)

Denne gangen har gutta funnet frem en obskur godbit til dere, folkens!

Raw Force aka «Skrekkens Øy» er en skikkelig cheese-fest av en film fra 1982 som har ALT! Hva sier du til martial arts, kombinert med bøttevis med makis, kannibaler, zombie-ninjaer og for å toppe det hele: En menneskehandlende Adolf Hitler-klone!

Sleng beina på bordet, ta på deg headsetet, jekk deg en San Miguel og hør hva Ataack-gutta synes om denne kult-kalkunen av en film signert av Edward Murphy. Dette her er «Raw Force»!

Utgave anmeldt: Raw Force, Vinegar Syndrome

Episode 42: The Invisible Man

Call me up, I´m the invisible man! I denne episoden tar gutta for seg en god, gammel klassiker fra Hollywoods gullalder, nemlig James Whale´s «The Invisble Man».

«The Invisible Man» er i godt selskap med andre Universal-klassikere som «Frankenstein», «Dracula» og «The Wolf-Man», men med sine banebrytende effekter og humor så er kanskje historien om den usynlige Dr. Griffin den beste?

Ta og surr deg inn i bandasjer, ta på de feteste snøbrillene du finner og sett deg godt til rette og hør hva gutta synes om filmen som virkelig satte Claude Raines på kartet.

Episode 41: Skap-Ulf

I denne episoden tar gutta for seg en skikkelig Troma-klassiker. De tar en nærmere kikk på «Skapulf» aka «Monster in the Closet» fra 1986.

Chestnut Hills plages av et monster som drar med seg mennesker inn i skapet sitt for å drepe de. Militæret inntar byen for å prøve å ta knerten på skapningen, men er «Skap-Ulf» kanskje bare misforstått? Her er det bøttevis av cheese, humor og en aldri så liten metafor her og der.

I studio: Chris, Jørgen, Kurt og Kim(sy)-David
Utgave anmeldt: «Spöksnubben i Skrubben», Studio S Entertainment

Episode 40: Quentin Tarantino

Quentin Tarantino er for tiden aktuell med hans åttende film The Hateful Eight. Gutta har selvfølgelig vært og sett den, i strålende analog 70 mm. De snakker både om hans nyeste, men også de syv foregående filmene til Tarantino.

Så sett deg godt til rette i godtstolen med en Big Kahuna burger og en $5 Milkshake og skru opp lyden og bli med oss inn i Tarantinos forunderlige og voldelige verden.

I studio: Chris, Jørgen, Kurt og Kim
Med via Skype: Per-Ingvar og Raymond

Episode 39: Turbo Kid

Olje kjedet på BMX-sykkelen din, lad turbo charge hansken din og sett deg godt til rette med nyeste episode av Attack of the Killer Kast i Walk-manen din!

I denne episoden snakker gutta om fjorårets store kult-favoritt «Turbo Kid». Bli med oss inn i det uttørkede, postapokalyptiske 1997 og hør hva de synes om eventyrene til «The Kid» og Apple.

De kan love 80-tallsnostalgi, kule synth-riff og ikke minst bøtter på bøtter av gore!

Episode 38: Original vs Remake: The Blob

Da er det på tide med nok en utgave av «Original vs Remake». Hvilken film går seirende ut som den beste? Klassikeren «The Blob» fra 1958 med en rebelsk Steve McQueen i hovedrollen. En film som har inspirert utallige sci-fi og horror-filmer. Eller er det den mer gore-tunge remaken fra 1988 med Kevin Dillon som tøffingen Brian Flagg som går av med seieren?

Det er 50-tallet mot 80-tallet, klassiker mot nytolkning. Hvilken film er det gutta i «Attack of the Killer Kast» kårer til den beste versjonen? Svaret, mine venner, får dere i sesongens første episode av Attack of the Killer Kast!

Episode 37: Gremlins

Hohoho! Atter igjen er julen over oss, og som oss så har sikkert du også en eller flere favorittfilmer du ser i julen? Filmer som «Flåklypa Grand Prix», «Tre Nøtter til Askepott», «Silent Night, Deadly Night», «Black Christmas» og «Christmas Vacation» er for mange like selvfølgelige som juleribba eller pinnekjøttet.

I årets siste episode snakker gutta om en av deres julefavoritter, nemlig Joe Dantes klassiker fra 1984: Gremlins!

Så fyll opp julestrømpa di, ta deg en god klunk eggelikør, dra nelliken ut av klementinen og hør dem diskutere en av deres julefavoritter.

I studio: Chris, Jørgen og Kurt.

Episode 36: Bloodsucking Pharaos in Pittsburgh

I denne episoden snakker gutta om den (for noen) obskure komi-noir-slasheren «Bloodsucking Pharaos in Pittsburgh». Etterforskerne Joe Blocker og Sweeney Birdwell etterforsker en rekke drap, som minner om en sak Blocker tidligere etterforsket i Las Vegas. En morder knerter intetanende med powertools og stjeler kroppsdeler for å bruke de i et eldgammelt egyptisk rituale som skal gi evig liv.

Sleng beina på bordet, ta frem magliten og ta deg en veggie-burger mens du hører hva gutta synes om lavbudsjettslashersjangeren sin versjon av «Airplane».

I studio: Chris, Jørgen & Kurt
Utgave anmeldtSlasher Classics Collection, 88 Films

Episode 35: Topp 10 slashere

Slash-vember er over oss, og i denne episoden snakker presenterer de deres topp ti-liste over slashere. De har kranglet, de har sloss, de har grått og de har blitt venner igjen og kommet frem til denne endelige lista.

I studio: Chris og Kurt

Episode 34: Shock Waves

I denne episoden snakker podcastduoen om nazizombie-filmen Shock Waves av Ken Wiederhorn. Med legender som Peter Cushing og John Carradine og nazizombier er det vel lite som kan slå feil? Eller?

I studio: Chris og Jørgen
Utgave anmeldt: Blue Underground, DVD

Episode 33: Villmark 2

Vi tør en gang til! I denne episoden tar vi for oss høstens store norske grøsser, nemlig Villmark 2! En gruppe saneringsarbeidere inntar et sanatorie for å forberede rivningen av bygget. Men i løpet av arbeidet avdekker de sanatoriets grusomme fortid. Som de sier, du kan rive en bygning, men aldri fjerne fortiden.

Vi snakker med regissør Pål Øie om begge «Villmark»-filmene og vi tar også en prat med noen av de medvirkende skuespillerne. Hør om du tør!

I studio: Chris, Jørgen, Pål Øie, Baard Owe, Tomas Norström, Renate Reinsve og Mads Sjøgård Pettersen.

Episode 32: UHF

Gutta snakker om kult-komedien over alle kult-komedier, nemlig UHF med «Weird Al» Yankovic i hovedrollen.

Bli med dem til Spatula City og hør hva de synes om denne høyfrekvente komedien. Og forresten, de var også på konserten til «Weird Al» i Oslo på Sentrum Scene den 25. september. Det blir tid til litt snakk derfra også selvfølgelig.

I studio: Chris og Jørgen

Episode 31: Wes Craven

Vi minnes faren til Freddy Krueger, mannen bak sjangerdefinerende filmer som "The Last House on the Left" og "Scream. I denne episoden minnes vi Wes Craven som døde av hjernekreft 30. August 2015. Vi snakker om Craven, hans filmer og hans betydning for den moderne skrekkfilmen.

R.I.P. Wes Craven.

I studio: Chris, Jørgen, Kurt og Kim David

Episode 30: Original vs Remake: The Wicker Man

I horrorfilmenes verden så har det de siste årene blitt stadig mer vanlig å lage remakes, enten nyinnspillinger av gamle klassikere eller nye tolkninger av mindre kjente filmer. Men tilfører nyversjonene noe nytt? Eller ble filmen laget kun for å tjene en rask slant?

I denne episoden så ser vi nærmere på «The Wicker Man», både originalen med Christopher Lee fra 1973 (The Wicker Man) og nyinnspillingen med Nicolas Cage fra 2006 (The Wicker Man), begge kultfilmer på hver sin måte. Hvilken film synes vi er best? Original eller remake? Hør den rykende ferske episoden under.

Utgaver anmeldt:
o Wicker Man – 3-Disc 40th Anniversary Edition
o The Wicker Man – Director’s Cut

I studio: Chris, Jørgen og Kurt.

Episode 29: Cannibal Ferox

Vi fyrer opp grillen for å snakke om Umberto Lenzis bloddryppende kannibalfilm «Cannibal Ferox» aka «Make Them Die Slowly» aka «Woman from Deep River». Gloria, Rudy og Pat er på vei til regnskogen i Amazonas med et mål for øyet: Å bevise at kannibalisme ikke eksisterer. De finner på brutalt vis ut at det GJØR de.

Sett deg godt til rette, sleng noen spareribs på grillen og jekk deg en øl eller bland deg en smoothie og la oss fylle ørene dine med våre stemmer og tanker om Umberto Lenzi´s «Cannibal Ferox»!

Dette er forøvrig siste episode før sommeren. Attack of the Killer Kast er tilbake i september. God sommer!

Episode 28: Grotesk

Det er klart for DANSK SPESIAL! Hipp, hipp! I denne episoden snakker vi om den danske lavbudsjettsplatteren «Grotesk». Etter et mislykket oppdrag på baksiden av månen krasjlander en amerikansk romkapsel, full av en slimlignende substans i Øresund. Resultatet blir selvfølgelig en blodtørstig zombie med tenna på snei som dreper lokalbefolkningen.

Sett deg godt til rette med en Gammel Dansk, en pose Kongen av Danmark og litt biksemad og hør hva vi synes om denne lavbudsjettsplatteren fra våre venner i Danmark.

Episode 27: Fredrikstad Sci-Fi Festival

Den 22. april gikk Fredrikstad Sci-Fi Festival av stabelen for første gang. En fire dagers lang fest for oss som elsker Sci-Fi, Fantasy og gaming. Her var det mulig å se sine favorittfilmer på stort lerret, samt noen nye perler, møte likesinnede, spille på storskjerm og mange valgte også å kle seg ut som sin favoritt tv-serie- eller spill-karakter.

Attack of the Killer Kast var på plass og dekket festivalen.

Episode 26: It Follows

Hele Norge er i «It Follows»-feber! I denne episoden snakker vi om hva vi synes om skrekkfilmen alle snakker om. Er den så bra alle skal ha det til eller er det bare hype?

I tillegg snakker vi litt om at Jørgen har vært i Thailand, anbefaler noen thailandske horrorfilmer og som om ikke det var nok: Et eksklusivt telefonintervju med selveste George Hardy kjent fra «Troll 2» og «Best Worst Movie».

Velbekomme!

Episode 25: Night of the Comet

Selv om verden har gått til helvete og alle mennesker har blitt forvandlet til rødt støv er ikke det noen grunn til å henge med leppa! Bli med oss når vi tar for oss åttitallsklassikeren «Night of the Comet», en postapokalyptisk feelgood-film med masse deilig 80´s musikk, høyt hår, politizombier, og ikke minst: En god shopping montage!

Girls just wanna have fun! Og de har det definitivt morsomst med Uzier.

Episode 24: Yor, The Hunter from the Future

Denne påsken blir det cheese-fest! Sjeldent har vi snakket om en mer ostete film enn Yor, The Hunter from the Future. Sett deg i solveggen, med blodet fra dine fiender, spis en appelsin eller kvikklunsj og la ørene dine fylles med Chris og Jørgens sensuelle stemmer.

Bli med oss på Yor sin episke ferd for å finne ut hvor han kommer fra i en film som har alt fra Reb Brown i bar overkropp, dinosaur-banking til action-figurer og usynlige romskip som skyter lasere!

God påske folkens!

Episode 23: Horror Soundtracks

Hva er vel en skrekkfilm uten et godt soundtrack? Hva ville vel «Jaws» vært uten det legendariske temaet til John Williams, «Suspiria» uten tonene til prog-rock bandet Goblin?  Hvem kan vel se for seg «Cannibal Holocaust» uten Riz Ortolani?

I episode 23 snakker vi om våre favoritt-soundtracks innenfor skrekkens verden. I studio sitter Chris, Jørgen og Kurt Morgan. Og ved hjelp av moderne teknologi har vi med Jostein  Hakestad kjent fra Rad Crew, som har et lidenskapelig forhold til soundtracks.

Episode 22: Killer Klowns from Outer Space

Killer Klooooooowns from Outer Spaaaaa-aaace! I episode 22 snakker vi om Chiodo-brødrenes lille film om en gjeng med klovner fra verdensrommet som kommer til jorden for å fange mennesker med sukkerspinn, for så å spise de med sugerør(!).

Denne åttitalls-perlen har det meste. Kule effekter, humor og en av de kuleste temalåtene fra åttitallet. Last ned episoden til din walkman, ta deg litt sukkerspinn og popcorn og hør hva vi synes om klovnestrekene fra det ytre rom!

Episode 21: Street Trash

Det er nå ett år siden første podcast og det feirer de med å snakke om kult-klassikeren «Street Trash» fra 1987.

Sett deg godt til rette, sprett en flaske Tenafly Viper og hør hva vi synes om filmen. Lar vi oss smelte av filmens praktiske effekter og hyppige bruk av steadycam, eller mister vi begge hoder og hopper på nærmeste skolebuss?

Bare en måte å finne ut på, snurr podcast!

Episode 20: Gisela: Herskerinne av Victoria Terrasse

Hurra! Det er norsk spesial, og det betyr at vi snakker om norsk film! Denne gangen tar vi for oss Norges eneste norske nazisploitation film: «Gisela: Herskerinne av Victoria Terrasse».

Gestapo jobber med et topphemmelig biologisk våpen. Ved å spleise norsk motstandsblod med det pureste av tysk, arisk blod så prøver de å lage en supersoldat. Men vil de lykkes? Eller vil våre helter Stakan Brunsteby og Max Anus forpurre tyskernes planer?

Hør hva Chris og Jørgen synes om filmen. Leverer den varene eller står vi i muggen sauerkraut til knæra? Bare en måte å finne ut det på! Kjør podcast, krautekuser!

Episode 19: Oslo Fright Fest 2015

Hør hva Chris, Jørgen, Kim David og Aleksander fra Filmjunkiene synes om Oslo Fright Fest og filmene som ble vist der. Filmer som "Late Phases", "Grotesk", "What we do in the Shadows" og "Nightsatan and the loops of Doom" for å nevne noen.

I tillegg serveres det intervjuer med bla. cast og crew fra "Gisela: Herskerinne av Victoria Terrasse", "O´Hellige Jul", "Hypnagogia" m.fl.

Så her er det bare å slenge bena på bordet, åpne en Jokk eller en flaske First Price med alkohol-smak og lene seg tilbake i godstolen og la ørene fylles av våre stemmer.

God fornøyelse!

Episode 18: Julefilmtips

Jula betyr familietid, og derfor har vi samlet sammen en god gjeng: Aleks fra Filmjunkiene har tatt turen. Per-Ingvar og Raymond som står bak den norske jule-slasheren «O´Hellige Jul» er også på plass. Jula kommer tidlig i år!

From all of us to all of you, we´re glad to have you with us!
God jul og godt nytt år!

Episode 17: Friday the 13th

«Ki-Ki-Ki, Ma-Ma-Ma». Akkurat som Jason Voorhes himself så er vi tilbake Denne gang for å snakke om en av de mest kjente slasher-franchisene: «Friday the 13th».

I studio har vi besøk av Aleksander fra Filmjunkiene, som i likhet med Chris har kjære minner om «Friday the 13th»-filmene fra oppveksten. Hvordan vil deres nostalgi ovenfor filmene samsvare med Jørgen, som først har stiftet bekjentskap med filmene i senere tid?

Svaret på det får du ved å høre på oss når vi tar for oss heeeeeele franchisen, helt fra originalen til remaken, via TV-serien og Freddy vs Jason. Så sleng bena på bordet, skru lyden opp og gjør deg klar for den lengste episoden av «Attack of the Killer Kast» så langt!

Episode 16: The Texas Chainsaw Massacre

Denne udødelige klassikeren har endelig fått den oppmerksomheten den fortjener i anledning bursdagen og har vært satt opp på norske kinoer i glorious 4K med 7.1 lyd og er i disse dager ute på Blu-Ray og DVD fra Another World Entertainment!

Historien om søsknene Sally og Franklin og deres noe «uheldige» roadtrip er en film som virkelig har tålt tidens tann. Stemningen i filmen er fortsatt unik og den beryktede middagsscenen er den mest intense scenen i filmhistorien.

Så sleng beina på bordet, ta deg et glass med moonshine og kos deg med den første episoden i Slash-vember!

Og føler du godt med kan du også vinne filmen på Blu-Ray!

Episode 15: Xtro

Xtro er en britisk film fra 1983 som har det meste; romvesener, impregnering, synth-musikk, undertoner av incest, leker som kommer til live, ei plagsom nabokjerring og hvem kan vel glemme scenen hvor en kvinne føder en voksen mann(!)?

Bli med oss inn i regissør Harry Bromley Davenport sin syke fantasi, og hør hva vi synes om denne kultfilmen som feilaktig blir regnet som en av de britiske video nasties. Som Davenport selv sier: Håper dere har tatt medisinene deres!

Episode 14: Hell Comes to Frogtown

Sammen med den sexye (?) Spangle, Centinella og Looney Tunes må han redde en gjeng med fruktbare kvinner fra froskenes lår i Frogtown.

Så sett deg godt til rette, ta deg en bud - weiser og hør hva vi synes om "Hell Comes to Frogtown"!

PS! Jørgen synes Roddy Piper ligner på en viss realitystjerne i denne filmen. Her har vi en musikalsk godbit fra hans norske dobbeltgjenger:

Episode 13: Troma

Vi går grundig til verks og snakker om hvordan Troma ble startet og snakker litt om de mest kjente Troma-filmene som The Toxic Avenger, Class of Nuke 'Em High og Tromeo and Juliet for å nevne noen.

Så ta på deg tututen din, ha moppen tilgjengelig og kos deg med vår tromatiserte episode av "Attack of the Killer Kast"!

Last ned episoden (Høyreklikk og velg "lagre som")

Episode 12: Norsk spesial #2: O'Hellige Jul!

O'Hellige Jul! handler om den usannsynlige trioen bestående av den både fysiske og psykiske handikappede Per-Ingvar, den rappkjeftede Magne og søte Eline, som forbereder juletiden ved å lage Krampus-masker og "über-gløgg". Eneste skåret i julegleden er at de har kommet på ønskelista til en psykotisk morder!

Så ta på deg tøflene, fyr opp i peisen, kok deg en kopp te og legg deg under pleddet med en pepperkake eller to mens vi sørger for litt med julestemning med noko attåt!

Episode 11: Cannibal Holocaust

Kontroversen rundt Cannibal Holocaust er nesten like spennende som filmen i seg selv. Filmen er veldig realistisk for sin tid, og Deodato ble raskt etter premieren beskyldt for å ha laget en snuff-film. Filmen ble, blant annet på grunn av autentiske dyredrap, forbudt i over 50 land. Og fortsatt er det enkelte steder dette mesterverket er forbudt.

For det er et mesterverk! Ser man forbi all kontroversen og sensasjonen som filmen skapte så finner man en historie om hvor langt et dokumentarteam er villig til å gå for å nettopp skape sensasjon. Hvor mye av det vi får servert på nyheter og i dokumentarer er egentlig ekte? Hva er den fulle sannheten? En problemstilling som er like aktuell den dag i dag hvor andre menneskers tragedie har blitt en annens levebrød.

For å sitere Robert Kermans karakter Professor Harold Monroe: "I wonder who the real cannibals are?"

Så sett deg tilbake i godstolen, finn frem en skål med ostepop og hell deg et glass iskaldt Jokk og hør hva vi synes om verdens beste kannibal-film.

Episode 10: Frankenhooker & Vampire Girl vs Frankenstein Girl

I episode 10 tar vi for oss to filmer som ikke hadde eksistert om det ikke var for Mary Shelleys novelle om Dr. Frankenstein og hans monster. Vi snakker kort om novellen, filmen fra 1931 (Frankenstein) med Boris Karloff før vi tar for oss Frank Henenlotters Frankenhooker(1990).

Frankenhooker handler om Jeffrey Franken som prøver å bringe sin døde kjæreste til live igjen, ved hjelp av kroppsdeler fra prostituerte.

Vi snakker også om den japanske filmen Vampire Girl vs Frankenstein Girl (2009) som best kan beskrives som Japans svar på Twilight, men med mye mer craziness.

Episode 9: Machete & Machete Kills

I episode 9 av Attack of the Killer Kast snakker vi om filmene Machete (2010) og Machete Kills (2013) av Robert RodriguezDanny Trejo spiller en ustoppelig vegg av en meksikaner i denne filmserien. Hans navn er Machete!

Disse filmene er «balls-out» moro fra ende til annen og er en hyllest til blant annet 70-tallets exploitation filmer, men også storfilmer som for eksempel Moonraker og Star Wars.

Sett deg godt til rette, med tacoen og et glass med 50/50 tequila og Jokk og hør hva vi synes om Robert Rodriguez sitt epos om Machete!

Episode 8: Norsk Spesial #1

Hipp, hipp hurra! Hurra! Hurra! Vi er fortsatt i 17. mai-rus når vi i episode 8 gir deg Norsk Spesial #1!

Vi har satt oss godt til rette i studio, med makiløftende bunader og flagget heisa til topps for å snakke om de norske lavbudsjettfilmene The Thrill of a Kill og Brød & Sirkus(2003).

Sett deg godt til rette, ta deg en neva popcorn, en kroneis og litt sukkerspinn og la ørene dine fylles av oss. (Ble nesten litt erotisk det der)...

Episode 7: Attack of the Crab Monsters & Dead Sushi

Splitte mine bramseil! I episode 7 snakker vi om en av Roger Cormans mange, mange, MANGE filmer, nemlig klassikeren Attack of the Crab Monsters. Filmen fra 1957 hvor radioaktive kjempekrabber har tatt over en sydhavsøy. Vi holder oss til det maritime i andre halvdel, hvor vi tar for oss Noboru IguchiDead Sushi. Sushi vil aldri være det samme igjen.

Episode 6: Brain Damage & Bad Biology

I sjette episode av «Attack of the Killer Kast» er det duket for Hennenlotter-o-Rama!! Vi snakker nemlig om to av Frankieboy sine filmer: Brain Damage (1988) og Bad Biology (2008)! Så sett deg godt til rette med fyr i peisen, et fat med dyrehjerner på bordet og en sprøyte med steroider og hør hva vi Killer Kast-gutta synes om disse to historiene fra vår gode venn, Frank!

Episode 5: From Dusk till Dawn I-III & The Series

I episode 5 tar vi for oss kultklassikeren From Dusk Till Dawn, signert Robert Rodriguez og Quentin Tarantino. Der den originale «From Dusk till Dawn» var en hyllest til b-filmer med perfekt balanse av cheese, dialog og action blir sirkelen fullendt med oppfølgerene, som ER B-filmer (From Dusk Till Dawn 2 - Texas Blood Money, 1999 |From Dusk Till Dawn 3 - The Hangman's Daughter, 2000). Vi tar en liten (spoilerfri) prat om den nye TV-serien (From Dusk Till Dawn: The Series, 2014) og vi snakker såvidt om PC-spillet. Så sett deg godt til rette, amigo/amiga! Ta deg en jafs av en saftig Big Kahuna-burger og hell ned på en flaske tequila og la ørene fylles med episode 5 av Attack of the Killer Kast! PS! Inneholder som vanlig spoilere. Massive spoilere.

Episode 4: Laserblast & Robowar

It will blow you awaaaaay! I denne episoden snakker vi om sci-fi kalkunen Laserblast (1978), regissert av one-hit-wonder-man Michael Rae, produsert av ingen ringere ennCharles Band. Vi tar også en kikk på, la oss kalle det en hyllest til Predator, regissert av selveste Bruno Mattei:Robowar (Robot da guerra). Filmen hvor selveste kosegutt Claudio Fragasso aka Clyde Anderson spiller Omega 1, eller gjør han egentlig det? Svaret får du i episode 4 av Attack of the Killer Kast!

Episode 3: Basket Case: The Trilogy

What´s in the basket? My brother! Waaa-ahahahahahaa! I denne episoden snakker vi om Frank Henenlotters Basket Case trilogi (Basket Case, 1982 | Basket Case 2, 1990 | Basket Case 3: The Progeny, 1992). Vi blir med på brødrene Duane og Belial sin hevntokt mot legene som skilte de fra hverandre, vi drar på landet til Granny Ruth og ikke minst tar vi en roadtrip til Uncle Hal! Ta på deg smiley-nattskjorta, sett et bilde av Casey på nattbordet og sett/legg deg godt til rette og nyt episode TRE av Attack of the Killer Kast! Og husk; Det er personligheten som teller! Som vanlig er denne podcasten PROPPFULL av SPOILERS!

Episode 2: Rubber & Zombie Ass: Toilet of the Dead

I episode 2 snakker vi om Rubber fra 2010 av Quentin Dupieux, en surrealistisk fortelling om bildekket Roberts hevn mot menneskeheten. Vi snakker også om koseguttNoboru Iguchis saga om perverse zombier, romper og japansk galskap, nemlig Zombie Ass: Toilet of the Deadfra 2011 (Zonbi asu). Som vanlig så er det vanskelig å snakke om typen filmer vi snakker om uten at det medfører MASSIVE SPOILERE, så selv om vi glemte å nevne det i selve podcasten så er du herved advart.

Episode 1: Troll & Troll 2

I første episode av Attack of the Killer Kast tar vi for oss Troll (1986) av John Carl Buechler og Troll 2 (1990) av Claudio Fragasso. Troll 2 er kjent som verdens beste dårligste film og er den eneste filmen som har hatt 0% på rottentomatoes.com. Vi tar en tur til Nilbog med Grandpa Seth for å oppleve byens berømte «hospitality».

Om podcasten

Filmfront.no er stolt over å kunne presentere podcasten 'Attack of the Killer Kast'. Chris er motoren i podcasten som han driver sammen med kameraten Jørgen. Podcasten tar for seg de mer obskure filmene innenfor horror og sci-fi sjangeren. Foreløpig er podcasten Norges eneste trash horror podcast.
Besøk attackofthekillerkast.com

De som driver podcasten

Sjefen Chris er et produkt av 80-tallet og brukte store deler av oppveksten på å leie skrekkfilmer fra den lokale videosjappa. Chris er spesielt glad i «slashere» og har en forkjærlighet for det surrealistiske.

Jørgen er andrepilot på skipet «Attack of the Killer Kast». Han er kronisk hverdagsfilosof og ser ofte ting som andre folk ikke registrerer, ikke helt ulikt Lilli Bendriss. Jørgen er spesielt glad i absurd horror og er også podcastens sci-fi alibi.

Intervju med podcastgutta

I intervjuet forteller gutta om sitt entusiastiske forhold til film med mer.