Anmeldelse av Lilo & Stitch, amerikansk film fra 2002

Tegnefilm, Komedie Spilletid: 85 minutter Aldersgrense: 7 år

Disney trår til igjen!

[Skrevet av: cathrine, Dato: 23.09.2002]
Vi møter Lilo & Stich i en fargefull og vannvittig bra familiefilm. Lilo er en ”outsider” på skolen, klassevennene liker henne ikke særlig. Lite hjelper det med at familien kun består av storesøster og Lilo.

Økonomisk sett står familien svært dårlig stilt, og barnevernet truer med å ta inn Lilo hvis forholdene ikke forbedres kjapt. Da kommer Stich inn i livet til Lilo. Han er et forvirret vesen som ikke skulle vært på jorden i utgangspunktet. Familien har med ham fått et nytt familiemedlem, og det ser ut som livet skulle bli

Lyd, bilde og animasjonen i denne filmen er på det samme topp Disney nivå vi ellers er vant med. Utrolig flotte musikkstykker, dans og annet man kan tenke seg som finnes på Hawaii. Intet negativt å si.

Historien til filmen er helt grei, og passer perfekt til denne typen film. Som sagt før befinner vi oss på Hawaii i en liten stille landsby.

Jeg ble utrolig imponert over filmen. Når jeg gikk ut av kinosalen fikk jeg en følelse av ”de gode gamle tidene” med Den Lille Havfruen, Ariel. Dette er en film jeg virkelig kan anbefale familien å ta en titt på. En liten tur med sin kjære skader heller ikke, dette er virkelig en film som passer for de fleste. Men den hardbarka guttene på gaten vil nok ikke synes dette var noe som passer deres smak noe særlig.

Jeg velger å gi den en 5-er og en stor anbefaling til alle som liker Disneyanimasjon.

- Dragetreneren 2 - Solid drageoppfølger!

• Filmanmelderen.no
  • ereviews.dk