Anmeldelse av Veni Vidi Vici - Sesong 1, svensk tv-serie fra 2017

Drama Spilletid: 30 minutter

Veni Vidi Vici - Sesong 1

[Skrevet av: Stian Spørck Karlsen, Dato: 27.04.2017]

Karsten Daugaard (Thomas Bo Larsen) er en dansk filmregissør som befinner seg ved et veiskille i livet. Filmene hans får dårlig kritikk, og på hjemmebane blir han forsørget av kona Jonna (Livia Millhagen). Karsten tvinges til å måtte forlate filmbransjen og takker motvillig ja til å få en “skikkelig jobb” på svigerfarens grisefarm, der han begynner som lærling under Wille (Sven Melander). Redningen kommer i form av vennen og produsenten Vincent (Rafael Edholm) som tilbyr Karsten en vei tilbake i filmindustrien gjennom en godt betalt filmjobb. Til Karstens store overraskelse er det snakk om en jobb som regissør av pornografiske filmer.

Viaplays original-serier blir i all hovedsak produsert i Skandinavia. Deres nyeste i rekken er den svensk/danske 'Veni Vidi Vici'. Serien har et manus og regi av Rafael Edholm. Sjangeren for denne serien er både drama og komedie. Jeg har dog litt blandede følelser for denne serien. Det fordi den er veldig ujevn i prestasjonene.

Skuespillerprestasjonene blir også veldig varierende. Hovedrollen spilles av danske Thomas Bo Larsen. Han spiller rollen som pornofilmregissør svært overbevisende, tatt i betrakning at han lager pornofilm. Det var ikke pornofilm han ville lage. Han får ei svært solid lønn av vennen og produsent Vincent ( Rafael Edholm), som er grunnen til at han tar jobben. Han jobber hardt, mens han holder skult for familien at han har fått seg jobb innen pornobransjen. Han sier bare at han har fått seg en annen jobb.

Dette er en litt annen serie enn det vi er vant til å se. Komikken er annerledes enn på film, ikke fordi det er artig, men heller det at det blir veldig kleint. Jeg mener dette er en unødvendig serie, da det lages så mange andre TV-serier som er langt bedre enn denne i den store TV-jungelen.

Veni Vidi Vici kan sees vis du ikke har noe annet å se på, da dette er en serie som for undertegnedes del føles veldig rar. Karstens (Bo Larsen) familie vies mye tid, og jeg synes de funker greit i Veni Vidi Vici. Det samme kan ikke sies om medregissør i de pornografiske filmene Georgina (Michael Wincott). Synes ikke hun er noen god rollefigur i forhold til de andre. Så hvis du vil se en litt flau, og rar serie, kan Veni Vidi Vici være serien for deg. Om du vil se noe mer kvalitetspreget, kan du fint styre unna 'Veni Vidi Vici'. Med andre ord var dette svært skuffende i forhånd til mine forhåpninger til en slik seriesasing.

Omtalespalte: TV-Serie / Sesong

Dette er en samling av anmeldelser av TV-Serier og sesonger av dem.

Les flere spalteomtaler: TV-Serie / Sesong

Anmeldelser i media av S01