Filmfronts personvernerklæring og informasjonskapselbruk

Anmeldelse av Snow Angels, amerikansk film fra 2007

Drama, Romantikk Spilletid: 107 minutter

Melankolsk med dybde

[Skrevet av: tessaho, Dato: 07.01.2009]
«Snow Angels» er en dramafilm fra 2007 som utspiller seg i en liten og deprimerende by i USA. Denne rørende og hjerteskjærende historien er en sjelden perle som omhandler livet til en tenåring, hans eldre barnesitter, hennes fraseparerte ektemann og deres lille datter.

Filmens åpningsscene begynner med pistolskudd som raskt gir en følelse av at noe fryktelig er på vei. Vi får et glimt inn i vanlige mennesker liv og deres daglige kamp i det de kjemper seg gjennom livets mange vanskeligheter. Kjernen i filmen omhandler det vanskelige forholdet mellom det separerte ekteparet bestående av Glenn, spilt av Sam Rockwell, og Annie, spilt av Kate Beckinsale. Vi får se Glenn bryte sakte sammen i det han prøver å overbevise Kate om at han er blitt en bedre mann i håp om å vinne henne tilbake. Kate på den andre siden er ikke interessert i å finne tilbake til kjærligheten de engang delte, noe som gjør Glenn mer og mer frustrert og som til slutt ender i en fryktelig tragedie.

Filmen gir en melankolsk følelse i det vi får innblikk i de utfordrende livene til disse menneskene, og kan til tider være tung å se på på grunn av dens triste skildring av hvilken retning kjærligheten kan ta. «Snow Angels» lykkes utmerket på grunn av dybden i denne historien og dens virkelighetsfølelse.

- Halloween - Fornøyelig legendarisk skrekkcomeback!
- Pineapple Express - Underholdende wannabe-Superbad

08.01.2009 sier Halim: På tide med en god filmomtale.
Takk for anbefalingen!

Crossroads Films, Snow Blower Productions, True Love Productions

«Bird Box»

«Mary Poppins vender tilbake»

«Mikke Mus og vennene hans feirer jul»

«The Lonely Shepherd»

«Ocean's 8»