Anmeldelse av Hancock, amerikansk film fra 2008

Action, Komedie, Drama, Fantasi Spilletid: 92 minutter Aldersgrense: 15 år

Hancock - Trailer 18.07.2008

Frynsete superhelt

[Skrevet av: Pål Frostad, Dato: 18.07.2008]

Hancock er en superhelt med alkoholproblemer. Han forsøker å redde folk i ruset tilstand, noe som resulterer i store ødeleggelser. Hancock er ganske upopulær blant folk på grunn av hans rufsete framtoning, men alt dette snur når han redder livet til PR-agenten Ray Embrey. Ray hjelper Hancock som takk til å få orden på ryktet sitt...

Konseptet med at Hancock er en superhelt som gjør mer skade enn han gjør godt er et spennende utgangspunkt. Filmen begynner med kule actionsekvenser og den første halvdelen av filmen fungerer godt og det er god progresjon.

Etter dette vakler filmen litt mellom sjangere, dette gjør at en ikke helt klarer å bestemme seg for hvilken film som blir lagt fram. Vi får presentert superheltfilm, actionkomedie, drama og litt eventyr.

Det er også uvanlig at en superhelt lar seg havne i fengsel. Dette er som en del av PR-agenten Rays plan for å gjenopprette ryktet til Hancock. Hancock er en mye mer avansert karakter enn vanligvis superhelter viser. Will Smith er en flink skuespiller og gjør en god innsats med å få fram de forskjellige aspektene med denne superhelten som sliter med menneskelige problemer.

Her får man mye humor og action, men også nok drama til at man alt i alt føler at dette er grei underholdning med en artig vri.

- Deepwater Horizon - Sterkt og voldsomt om tidenes miljøkatastrofe
- Patriots Day - Spennende og solid skildring av Boston-tragedien
- Lone Survivor - Gutta som aldri gir opp!
- Battleship - Popcorngøy for tenåringer uten sidestykke i banalitet
- The Kingdom - Ikke bekymre deg, vi dreper dem alle!

16.07.2009 sier Andreas Strømmen: Artig film! Will Smith vet det å gi latter til seere, og det å kunne nyte filmen :D
12.06.2009 sier Pål Frostad: Den var litt artig denne ja
12.06.2009 sier RoyaZ: Anbefaler denne filmen!

• Det Nye

Overbrook Entertainment, Forward Pass