Anmeldelse av Og mora di også (Y Tu Mamá También), meksikansk film fra 2001

Komedie, Drama, Romantikk Spilletid: 105 minutter Aldersgrense: 15 år

Et uskyldig, erotisk og energiladet utbrudd

[Skrevet av: Stefan, Dato: 25.06.2002]
To meksikanske tenåringsgutter fulle av energi med sommeren foran seg og ingenting annet enn jenter, sex og dop i tankene. Med kjærestene på ferie i Europa drar de to og en vakker spansk kvinne som er bedratt av mannen sin ut for å finne den perfekte stranden. Til "himmelens munn" der en del av paradiset har falt ned på jorden. Med seg som åndelig bagasje har de to guttene et 10 punkts manifest hvor et av punktene er ikke å ligge med hverandres kjærester. Hm!

Dette er en litt vill og herlig film. Bort fra alle klisjeer, kjas og mas og over i den menneskelige og sprutende livslysten. Den føles litt riktig, treffer meg og får meg til å lengte etter neste sommer.

En fortellerstemme kommer nå og da med kommentarer og anekdoter som binder handlingen til resten av Mexico. Dette gir oss et meget nyttig perspektiv.

Det handler om et tett vennskap som blir satt på prøve og kan overleve tilsynelatende alt. Om det å utforske seg selv og verden rundt.

Alt i alt er dette en god film. Alt fortoner seg som et uskyldig, erotisk og energiladet utbrudd. Snille erotiske scener gir oss 15 års aldersgrense.

- Gravity - En ny romklassiker!
- Children of Men - Utgangspunktet er jo godt, da
- Harry Potter og fangen fra Azkaban - Overraskende og detaljrikt eventyr
- Den lille prinsessen - Funker som barnefilm

• Filmlisten.no
  • Filmanmelderen.no

Mexico

Spansk

20th Century Fox, Good Machine, IFC Films, Besame Mucho Pictures, Producciones Anhelo