Anmeldelse av She Gods of Shark Reef, amerikansk film fra 1958

Eventyr Spilletid: 63 minutter

Håpløst kjedelig

[Skrevet av: Petromax, Dato: 07.09.2014]

En båt forliser i en storm, og to menn redder seg i land på en øy. Vi får etter hvert vite at den ene av disse er ettersøkt. Øya viser seg å være bebodd av bare kvinner. Alle single menns våte drøm, og alle gifte menns ultimate mareritt, med andre ord. Kvinnene har også en dyster hemmelighet; de ofrer unge jenter til "haiguden".

Det gjøres et stort nummer av at filmen har blitt spilt inn på Hawaii, og ikke nok med det, den er også i farger. Litt ekstravagant for en b-film fra 50-tallet.

Dessverre hjelper dette lite når handling og plot er nesten fraværende. Grunnen til dette, er at den allerede tynne handlingen dras ut i noe som føles som en evighet. Filmen er full av 'filler-scener', som ikke hjelper karakterutviklingen eller plottet. Og selv om filmen er full av damer, så bare glem det; du får nemlig ikke se noe nakenhet her.

Prøv deg på litt hagearbeid. Studer utviklingen fra frø til voksen plante, sekund for sekund. Det er nemlig langt mer spennende enn denne filmen, og tiden går ikke fullt så sakte.

Regissert av Roger Corman, en mann med en imponerende filmografi, både som produsent og regissør (aller mest b-filmer). En av hans mer kjente produksjoner er "The Little Shop of Horrors" fra 1960, den b-filmen ble en uventet klassiker, og det er derimot ikke 'She Gods of Shark Reef'.

- The Masque of the Red Death - Stemningsfullt maskeradeball med djevelen til stede
- The Terror - Eldre stemningsfull spøkelseshorror
- Creature from the Haunted Sea - Den latterlige skapningen fra havet