Anmeldelse av Be Cool, amerikansk film fra 2005

Komedie, Kriminal, Musikk Spilletid: 118 minutter Aldersgrense: 11 år

Vær kul, men ikke FOR kul.

[Skrevet av: Daggr, Dato: 09.12.2007]
Chili Palmer er tilbake. I denne oppfølgeren til 'Get Shorty' får han igjen bruk for sine evner som eks-gangster med diplomatiske evner, innpakket i smarte replikker, raske never og vennlige smil. Etter å ha blitt tvunget til å lage en dårlig oppfølger med Martin Weir i hovedrollen, er Chili lei av filmindustrien. Når en musikkprodusent blir drept, tilbyr derfor Chili seg å hjelpe enken med bedriften, men det skal vise seg å bli langt mer innviklet enn han hadde trodd. Spesielt når han ender opp med en snuskete manager og hans homofile bodyguard, den russiske mafiaen og Aerosmith på nakken.
Synes denne var skuffende, men likevel veldig morsom til tider, hovedsakelig på grunn av birollene til Vince Vaughn, The Rock og Andrè 3000.

Merkelig tempo, fraværende spenningskurve, uinspirerende skuespill fra hovedkarakterene og altfor forutsigbar slutt. Filmen virker veldig fokusert på å være en blanding av flere gode "cool-guy-gangsterfilmer", noe som gjør det hele litt platt og klisjeaktig. Filmen har såpass mye småplukk jeg er kritisk til at jeg ikke gidder ramse det opp her. Helt streit som en søndagsfilm på TvNorge eller Tv3, men jeg ville aldri hatt denne i dvd-samlingen. Men, som sagt, tidvis morsom.

- Get Shorty - Fornøyelig treffsikker kriminalkomedie

- Fast and Furious 8 - Nær ødeleggelse av topp actionserie
- Law Abiding Citizen - Tullete og rotete om ”hevn”.
- The Italian Job - Action og spenning i en film som gjør jobben
- Forhandleren - Overraskende underholdende actionthriller av godt gammelt merke

• Filmguiden

Metro Goldwyn Mayer (MGM), Jersey Films, Double Feature Films

«Orange Is the New Black»

«Kaptein Supertruse: Den Første Episke Filmen»

«Transformers 5: The Last Knight»

«Hush...Hush, Sweet Charlotte»

«Satanic»

«I Don't Feel at Home in This World Anymore»

«SVK - Store Vennlige Kjempe»