Anmeldelse av Stopp! Ellers skyter mamma! (Stop! Or My Mom Will Shoot), amerikansk film fra 1992

Action, Komedie Spilletid: 90 minutter

Stallone i trøbbel

[Skrevet av: Knut Langholm, Dato: 27.06.2010]
Javel, det er ingen hemmelighet at herr Sylvester Stallone har gjort drittfilmer i sitt tidligere liv, og dette er en av dem.

Det er en såkalt actionkomedie sammen med Estelle Getty (dere husker sikkert den bitende, gamle dama fra TV-serien Pantertanter - jezz, det er henne). Og det er faktisk hun som kommer fra dette mølet som eneste overlevende - stjerner som Stallone og JoBeth Williams er bleike i forhold. Forestillinga er stappfull av verbale og visuelle klisjeer, alt er forutsigbart, og de morsomme vitsene og gagsene var visst sendt ut på gangen. Det var vanskelig å finne noen lyspunkt her, jeg lette med lys og lykter - og kom opp med scenen hvor Estelle Getty trekker den svære revolveren bak ryggen til skurken Roger Rees. Skrale saker dette, og Stallone har senere innrømmet at dette var den verste filmen han hadde gjort - og det tror jeg på!

- Ripley Under Ground - Ripley er skruppelløs og tar over rollen som hip kunstner
- Den sjette dagen - Fremtidsverden med ulovlig kloning av mennesker
- James Bond - Tomorrow Never Dies - Mer intens enn GoldenEye, men fungerer ikke like godt
- Terror Train - Halloween på et tog!

• Moviepie.com
  • Video-Reviewmaster.com
  • Moviehole
  • nationen.dagenstv.com

Northern Lights Entertainment, Universal Pictures

«Pokémon: Detective Pikachu»

«Luftens siste mester»

«Min store fete greske ferie»

«Bohemian Rhapsody»

«Fabeldyr: Grindelwalds forbrytelser»