Anmeldelse av Shallow Hal, amerikansk film fra 2001

Komedie, Drama, Romantikk Spilletid: 113 minutter Aldersgrense: 11 år

Til tider morsom, men ikke noe særlig

[Skrevet av: cathrine, Dato: 25.01.2002]
Faren hans ligger på kanten av dødsleiet. Han lover på tro og ære å kun date de hotteste og mest attraktive kvinnene. Noe han gjør, og da treffer han en svært tykk kvinne (Paltrow). Men blendet av hennes indre skjønnhet, oppdager han ikke hennes ytre...

Hvor ofte hører man ikke at det er det indre som teller og ikke det ytre? Vel, det er nettopp det stikk motsatte Hal (Jack Black) mener. En dag endrer han dog sitt syn på kvinner. Alle kvinner han har følt var uatrakktive før er nå flotte individer. Han møter en drømmekvinne, og han blir helt blendet av hennes indre ømme skjønnhet. Han går han ut med sjefens smellfeite datter Rosemary som han faller fullstendig for.

Filmen er til tider morsom, men ikke noe særlig av den sorten som man ler så godt av som man forventer. Farrellybrødrene kunne gjort bedre med tanke på at de har laget klassikere som 'Dum & dummere' og 'Alle elsker Mary' fra før. Denne filmen klarer aldri å diske opp med det samme som de filmene. Derfor får denne filmen en 3 i karakter.

- Dum og dummere To - Suveren oppfølger
- The Three Stooges - Tre spesielle karer med lav IQ, men hjerte av gull
- The Heartbreak Kid - Komedie som ikke helt slår helt an i noen leirer
- Stuck On You - Grei nok komedie - sikker suksess for Farrellys
- Jeg, Meg & Irene - Hjernedød komedie som man ler litt av
- Alle Elsker Mary - Skaper ennå bra mange latterutbrudd og fornøyelige situasjoner
- Kingpin: Enda dummere - Bowlingkomedie som leverer!
- Dum og Dummere - Fremdeles sykt morsomt!

• Filmanmelderen.no
  • Radioten