Diskusjon om film og TV

På filmfront kan du kommentere og diskutere alle artikler, filmer og ellers filmaktører.

Siste diskusjonsinnlegg

Annie Hall (Utgivelse)

13.02 sier Tore Andre Øyås: Kommentar på Pål Frostad sin omtale 'Woody Allens beste film!': Høres bra ut som en inngangsfilm til Allens eldre filmografi. Har egentlig bare sett nyere Allen, og de har jo ikke bare vært komedier.

iBoy (Utgivelse)

09.02 sier ReidarsOfTheLostArk: Kommentar på Pål Frostad sin omtale 'Gutten som hacker mobiler med tankekraft': Jeg gleder meg til den dagen Netflix legger like mye ressurser i filmene som i seriene.

07.02 sier Tore Andre Øyås: Kommentar på Pål Frostad sin omtale 'Spesiell 'feel bad'-klassiker': Skal sees leser jeg! Var redd dette ble for mye "tørt" drama, men virker mer frisk enn som så ;)

Moonlight (Utgivelse)

05.02 sier Jacob: Kommentar på Jacob sin omtale 'Naken og vakker oppvekstskildring': Ja eller jeg syntes for all del det er en fin og sterk film, men så vidt jeg vet er det bare Boyhood som har fått bedre kritikk etter år 2000. Så kanskje litt overdreven universal hyllest, for jeg vet ikke om det er den nest beste filmen siste 17 årene. Men ja den fortjener skryt! :) Blir spennende å høre hva du syntes om den?
03.02 sier Tore Andre Øyås: Kommentar på Jacob sin omtale 'Naken og vakker oppvekstskildring': Virker som denne står til rosen den har fått i verden ja!

02.02 sier Pål Frostad: En Dune-film med Arrival-regissøren er noe jeg gjerne skulle sett. Digger Dune-boken og det ufattelig kule universet som enda har til gjengjeld å skinne skikkelig på film.

Gold (Utgivelse)

02.02 sier Ken Ove Pettersen: Kommentar på Tore Andre Øyås sin omtale 'Ikke helt gull dette, knapt bronse faktisk.': Veldig fin anmeldelse,  dere er flinke.
Vi laget denne episoden til ære for Matthew Mcconaughey og Gold, check it out.

Vaiana (Utgivelse)

02.02 sier Ken Ove Pettersen: Kommentar på Tore Andre Øyås sin omtale 'Smellvakkert og delvis oppdatert fra Disney': Vi er relativt enige ser det ut til. Takk for fin anmeldelse.  Her er vår
Her er vår.

24.01 sier arild: RIP Gordon Kaye!

Sesam Stasjon (Utgivelse)

15.01 sier Simen Moa Borgen: husker dere  at alfa hvar med på en fødsel

11.01 sier KitanoTo: Kommentar på Tore Andre Øyås sin omtale 'Svært underholdende og Star Wars-tro!': God anmeldelse av en overraskende underholdende film med kjent formel! Likte særlig godt scenen i slutten av filmen hvor Vader får være det uhyggelige monsteret han bør være.

04.01 sier Ole Marius Repstad: @Tore: Godt å høre. :)
02.01 sier Tore Andre Øyås: Impressive skrevet! :D Mye spennende her ja!

Alene Hjemme 3 (Utgivelse)

26.12.2016 sier Pål Frostad: Kommentar på Pål Frostad sin omtale 'En ny gutt forsøker å legge feller for kriminelle': Da gruer jeg meg til film nummer 4 ;)
26.12.2016 sier ReidarsOfTheLostArk: Kommentar på Pål Frostad sin omtale 'En ny gutt forsøker å legge feller for kriminelle': 4'eren får riktignok denne filmen til å se ut som Citizen Kane :)
Jeg lurer også på om det finnes en eneste sjel på jorda som har tatt sjansen på 5'eren...

Fanny og Alexander (Utgivelse)

16.12.2016 sier Tore Andre Øyås: Kommentar på Tore Andre Øyås sin omtale 'Bergmans mesterverk trollbinder fremdeles!': Hyggelig! "Jordbærstedet" er en av mange Bergman-filmer som skal sees! :)
16.12.2016 sier ReidarsOfTheLostArk: Kommentar på Tore Andre Øyås sin omtale 'Bergmans mesterverk trollbinder fremdeles!': Dette er min favoritt av Bergman, sammen med Jordbærstedet :)
Flott anmeldelse!

Westworld (Utgivelse)

10.12.2016 sier Tore Andre Øyås: Kommentar på Pål Frostad sin omtale 'Westworld - Sesong 1': Skal SÅ sees, over nyttår! ;D

30.11.2016 sier Mahamed Abdiqadir: Kommentar på Tore Andre Øyås sin omtale 'Kort og enkel, men sjarmerende og god på julestemning': now fackin

28.11.2016 sier Ken Ove Pettersen: We live in strange times :)

Hva er egentlig den beste julekalenderen på TV noensinne?

Vi har tatt diskusjonen i TV-Kampen!

Stranger Things (Utgivelse)

08.11.2016 sier Jacob: Kommentar på Pål Frostad sin omtale 'Stranger Things - Sesong 1 - Feteste Netflix-serien ever!': God anmeldelse! Ble også mektig imponert av denne. Stemningen, skuespillerne, det store rollegalleriet og musikken er som du sier helt rå.

Tonny (Utgivelse)

06.11.2016 sier arild: Jeg vet dette for jeg var tilstede ved innspillingen.
06.11.2016 sier arild: En av scenene er innspilt i Grefsenåsen, i fjellåpningen tvers over gamle Grefsenseteren som ikke lenger finnes.

Doctor Strange (Utgivelse)

04.11.2016 sier Ken Ove Pettersen: Kommentar på Tore Andre Øyås sin omtale 'Herlig forfriskende om merkelig doktor!': Bra anmeldelse

Sjekk ut vår anmeldelse

01.11.2016 sier Vannessa Hillary Claudia: Utestående. Kanskje den beste Laika film til dags dato (som er å si noe). 'Kubo' er spennende og bisarre og følelsesmessig resonans og morsom og strålende og ... andre superlativer. Det er bare flott. Det er flere fantastiske sekvenser og herlig verden-bygning som er nesten Midt-Earthian i omfang av japanske folkloristisk historiefortelling. Det er kanskje noen mindre uoverensstemmelser i å forklare Kubo magiske tilbøyeligheter og få "kontroll" av det, men det er lett å bølge av mot en fengslende fortelling som virkelig trekker mot fra tragedien. Selv i å skape og utvikle karakterene i filmen føles rikt innovativ - en pågående kjennetegn for Laika - og de skremmende øyeblikkene er det så mye mer i disse vakre, stemningsfulle verdener. Denne filmen var en jævla godbit. Sannsynligvis en av de øverste 2 eller 3 på året.

Lights Out (Utgivelse)

01.11.2016 sier Vannessa Hillary Claudia: Bello er en utmerket skuespiller og gjør Sofies kval troverdig, selv om hun ikke kan heve seg over materialet.
24.10.2016 sier Tore Andre Øyås: Kommentar på KrisM sin omtale 'Skremmende, men tom i handling': Nokså enig i dette! Men denne funka ikke så veldig for meg, mye grunnet det du sier om overdisponering av Diana fra start, over and over again det samme liksom.
Synes filmen forøvrig også oser for mye glatt studioproduksjon uten særpreg. Man leser liksom hele filmen steg for steg, bortsett fra et par småting.
Temmelig forglemmelig når filmen er ferdig.

Inferno (Utgivelse)

20.10.2016 sier Ken Ove Pettersen: Kommentar på Tore Andre Øyås sin omtale 'Likner mer et tv-spill enn smart katastrofedrama': Fin anmeldelse, men ikke så positivt som vi håpet på.
Sjekk ut vår episode som er laget til ære for Tom Hanks og Inferno

Vikingane (Utgivelse)

20.10.2016 sier TacoTubz: Kommentar på Pål Frostad sin omtale 'Vikingane - Sesong 1 - Sykt, komisk og underholdende': Må være lov å si at dette er noe av det bedre NRK har produsert av humor på lenge. Glitrende karakterer, bra dialoger, god historie. Sett alle 6 episodene 2 ganger, håper på sesong 2.

Penny Dreadful (Utgivelse)

15.10.2016 sier Tore Andre Øyås: Kommentar på Geir Karlsen sin omtale 'Penny Dreadful - Sesong 1 & 2': Fantastisk serie, svært smakfull! :)

The Village (Utgivelse)

08.10.2016 sier elholio: Kommentar på Ole Marius Repstad sin omtale 'En av Shyamalans mer undervurderte filmer': Mitt største problem med Shyamalans avslutninger, er at jeg finner de utrolig forutsigbare. Det stemmer det som blir beskrevet i anmeldelsen; at han bestreber å lage overraskende avslutninger i filmene sine. Men avslutningene går altfor mye utover resten. Mulig jeg banner i kirka nå, men The sixth sense fremstår for meg som en av de fårligste skrekkfilmene jeg har sett i mitt liv. Mulig jeg er forferdelig smart når det gjelder å gjennomskue filmer, noe jeg ikke selv påstår, men for meg er Shyamalans filmer en trakt som bare handler om avslutninger. Når så filmorgasmen har kommet, blir det ingen tid til å nyte den før rulleteksten ruller over skjermen.

Det samme kunne gjeldt for The village første gang jeg så den da den kom. Filmen, altså fremhevet som monsterfilm, gjorde meg kanskje litt skuffet over mangelen på monstre, men her syntes jeg hele filmen levde for seg selv. Som anmelder påpeker, så hadde ikke slutten vært nødvendig. Jeg gjennomskuet denne også, men det gjorde ingenting denne gangen. En helt grei spenningsromanse dette, som jeg helt klart vil anbefale over alle filmene til Shyamalan.

Trollsyn (Utgivelse)

05.10.2016 sier Pål Frostad: Jeg likte denne filmen jeg også, men ikke like godt som deg. Fotoet var skikkelig flott og naturen helt nydelig, men det ble for lite som skjedde for min del i filmen til at jeg skulle omfavne den helt. Men absolutt severdig :)
21.09.2016 sier Mrlee70: Kommentar på Pål Frostad sin omtale 'Sagnet om Jostedalsrypa': TROLLSYN er ute på DVD i Tsjekkia, og kan skaffes derfra. Fikk et eksemplar i posten i går, og bildet er i hvertfall tusen ganger bedre enn den begredelige VHS-rip`en som ligger på YouTube. Jeg liker denne filmen veldig godt. Det er fantastisk foto her, og musikken er likså fantastisk.

Julia Onsager-Steen gjør en veldig, veldig god jobb, som den lille jenta, Maren. Jeg liker også at filmen er såpass mystisk og stilfull som den er, med veldig levende kameraføring, den kommer inn på det overnaturlig/klarsyn/synskhet, det er spinnvilt vakker natur her, og det er lett å leve seg inn i Maren sin tilværelse, der ho forsøker som best ho kan å klare seg alene i fjellet. Ho er jo som andre unger, og forsøker å leke når ho kan, synger når ho er redd, og ja - man bryr seg så definitivt om henne.

Min score blir 9/10 eller 5/6. Denne filmen fortjener så definitivt en blu-ray release, så her MÅ norske distributører snart få ræva i gir.

Pieces (Utgivelse)

15.09.2016 sier Tore Andre Øyås: Kommentar på Gjesteskribent sin omtale 'Du kødder ikke med folk som legger puslespill!': Haha, ja, denne må være svært nær en Politiskolen-parodi, uten egentlig å vite det selv! ;D

He Never Died (Utgivelse)

07.09.2016 sier Tore Andre Øyås: Kommentar på Gjesteskribent sin omtale 'Følger ikke den faste Hollywood-malen': Interessant tittel som skal sees! :)

Cave (Utgivelse)

01.09.2016 sier Ken Ove Pettersen: Kommentar på Tore Andre Øyås sin omtale 'Røft og pent trekantdrama under jorden': Bra anmeldelse
Her er vår

30.08.2016 sier arild: RIP!

Ip Man (Utgivelse)

24.08.2016 sier Tore Andre Øyås: Kommentar på Pål Frostad sin omtale 'Filmen om livet til læremesteren til Bruce Lee': Du skal slippe å bli hudfletta Pål! ;D Har sett mange som elsker denne filmen, og de påfølgende i serien :)

20.08.2016 sier Tore Andre Øyås: Kommentar på Pål Frostad sin omtale 'Fange i bunkersen til en ukjent mann': Kjempekult at denne ble såpasd uforutsigbar og digger måten sci fi er bygget inn i den ellers drama- og thrillerpegede historien!

Star Trek Beyond (Utgivelse)

18.08.2016 sier Ken Ove Pettersen: Kommentar på Tore Andre Øyås sin omtale 'Karaktersterk og svært underholdende': Bra karakter! :)
Sjekk ut vår også

02.08.2016 sier Tore Andre Øyås: Kommentar på Pål Frostad sin omtale 'Hitchcocks James Bond-lignende film overbeviser': Fantastisk film dette ja, fikk lyst å se den igjen nå!! :D

12.07.2016 sier Pål Frostad: Kommentar på KrisM sin omtale 'Nok er nok?': Dette virket ikke helt som Istid på høyden ;)

05.07.2016 sier Trond G.: Ganske pen og spretten jente. Vil gjerne ha henne tilbake på skjermen, fortrinnsvis Farmen. Hun godtar ikke facebook-forespørselen min.
05.07.2016 sier Goldengirl: Likte henne i Gullungene. Litt usikker på prestasjonen hennes i glassdukkene... Beyond Sleep var derimot AMAZING

Sensommer (Utgivelse)

04.07.2016 sier Tore Andre Øyås: Kommentar på Tore Andre Øyås sin omtale 'Et stilig og gjennomført norsk-fransk mysterium': Hei! Du, det er jeg faktisk kjempeenig i! Jeg tenkte det samme før jeg så filmen, og krysset fingrene for at dette ikke skulle bli nok en traust, tung og sær norsk produskjon. Så feil kan man ta :) Den er nok lit voksen, både i tematikk og stil, så for et ungt publikum treffer den nok ikke blink uansett, men for voksne som har levd litt så føltes den fabelaktig og dyktig helt igjennom. :)

Alt det vakre (Utgivelse)

01.07.2016 sier Lisa31: Kommentar på Tore Andre Øyås sin omtale 'Mye vakkert, og vondt, om parforhold': denne er så norsk at bare det er kjedelig. Ein drittfilm  vi klarte ikje sitte til sluten

Sensommer (Utgivelse)

01.07.2016 sier Lisa31: Kommentar på Tore Andre Øyås sin omtale 'Et stilig og gjennomført norsk-fransk mysterium': ser så kjedligt ut

25.06.2016 sier Tore Andre Øyås: Kommentar på Pål Frostad sin omtale 'Mesterlig om livets teaterstykke': Oi, virker spennende, og.aldri faktisk hørt om før nå!

The Funhouse (Utgivelse)

15.06.2016 sier Tore Andre Øyås: Kommentar på Gjesteskribent sin omtale 'Mareritt i spøkelseshuset': En absolutt 'skal se'-film dette! :)

The Gallows (Utgivelse)

05.06.2016 sier Lisa31: Ikje min typ skrekk

Huset (Utgivelse)

05.06.2016 sier Lisa31: Kommentar på Gjesteskribent sin omtale 'Spøkelsesfilm med nazister': Litt kjedlig den er tysk. Ein god skrekkfilm fram til sluten.

Preacher (Utgivelse)

03.06.2016 sier Pål Frostad: Kommentar på Pål Frostad sin omtale 'Preacher - Sesong 1 - Ep: 01-04':
Hei Ken Ove
Jeg fikk tilsendt på mail en pressescreener av de fire første episodene gjennom et promoteringsselskap som heter iteo.
03.06.2016 sier Ken Ove Pettersen: Kommentar på Pål Frostad sin omtale 'Preacher - Sesong 1 - Ep: 01-04': hei,hvordan har dere fått tilgang til episode 1-4?
03.06.2016 sier Ken Ove Pettersen: Kommentar på Pål Frostad sin omtale 'Preacher - Sesong 1 - Ep: 01-04': Sjekk ut vårt Preacher aftershow basert på 1 episode

The Babadook (Utgivelse)

27.05.2016 sier Borger Østby: Kommentar på Gjesteskribent sin omtale 'Tar en uventet vending': Personlig så vil jeg si at Babadook og Sinister er de 2 beste grøsserne jeg har sett de siste 3 årene.. Jeg anbefaler ihvertfall denne, men skal du få mest mulig ut ifra filmen, så er det viktig at du skjønner hva den egentlig handler om.

Charlies Tante (Utgivelse)

15.05.2016 sier Daniel Myrvold: Komedien Charleys Tante skal komme på dvd

Sesam Stasjon (Utgivelse)

08.05.2016 sier Pål Frostad: Kun informasjon om serier og film på filmfront :)
07.05.2016 sier Simen Moa Borgen: Er dete episoder  fra serien ???

Malteserfalken (Utgivelse)

07.05.2016 sier Tore Andre Øyås: Kommentar på Pål Frostad sin omtale 'Filmhistoriens første Film-Noir': Skal sees! :)

Hardcore (Utgivelse)

02.05.2016 sier Takeshifjes: Kommentar på Tore Andre Øyås sin omtale 'En genistrek av en actionvoldsorgie!': Satte også stor pris på dette adrenalinkicket av en film. Tror den fikk mye igjen for at volden var såpass rå, i enkelte sekvenser nesten vond (for i de påfølgene minuttene å bli dratt ut i det komiske). Her hjalp både bilderealismen og at handlingen var lagt til Moskva, hvor denne volden av forskjellige grunner føles mer virkelighetsnær (tenk referansen til solgte balltre og faktiske problemer med
hatkriminalitet). Blandingen av dette ubehaget og den underholdende voldsfarsen gjør filmen mer vital. Men det er også litt betenkelig

01.05.2016 sier Tore Andre Øyås: Kommentar på Tore Andre Øyås sin omtale 'Godt og gjennomarbeidet om heltesplittelse!': Kan være enig i det! :D
30.04.2016 sier Moviefreak: Kommentar på Tore Andre Øyås sin omtale 'Godt og gjennomarbeidet om heltesplittelse!': Fantastisk film! helt klart marvels beste så langt.

Jungelboken (Utgivelse)

28.04.2016 sier Tore Andre Øyås: Kommentar på Tore Andre Øyås sin omtale 'Filmteknisk hakeslepp og underholdningsmessig mesterlig!': Så bra du likte den! :D Jeg vil se den igjen kjenner jeg! :)
26.04.2016 sier Jacob: Kommentar på Tore Andre Øyås sin omtale 'Filmteknisk hakeslepp og underholdningsmessig mesterlig!': Måtte nesten se denne etter at du trillet sekser på terningen. Fantastisk fin film. CGI på sitt beste, men likevel menneskeligheten til Mowgli (topp spilt av han unge) som gjør at dette blir en varm og fin film. Bra tempo og likte at avslutningen ikke var over the top eller alt for lang. Bra tips! :)

hallojulie (Bruker)

25.04.2016 sier Pål Frostad: Velkommen til Filmfront, HalloJulie!
25.04.2016 sier hallojulie: hallo

Critters (Utgivelse)

24.04.2016 sier Tore Andre Øyås: Kommentar på Pål Frostad sin omtale 'Vokser underholdningsmessig med hvert gjennomsyn': Hmmm... kanskje noe jeg skulle ha sett nærmere på...! :D

The Flintstones (Utgivelse)

18.04.2016 sier Pål Frostad: Kommentar på Geir Sviske sin omtale 'Strålende visuelt, god Goodman, men slett manusarbeid': Denne filmen husker jeg at jeg hadde lyst å se da den kom, men fikk aldri fingeren ut. Likte omtalen din og lurer på om du kunne tenke deg å bli fast anmelder for filmfront? Ta kontakt om dette virker forlokkende.

Jungelboken (Utgivelse)

14.04.2016 sier Tore Andre Øyås: Kommentar på Tore Andre Øyås sin omtale 'Filmteknisk hakeslepp og underholdningsmessig mesterlig!': Hehe, så bra! Morsomt å høre på dere! :D
14.04.2016 sier Ken Ove Pettersen: Kommentar på Tore Andre Øyås sin omtale 'Filmteknisk hakeslepp og underholdningsmessig mesterlig!': OIOi, 6er faktisk. Vi har slutten med 6 terningsystemet og gått over til 10er systemet.
Sjekk vår anmeldelse

13.04.2016 sier Tore Andre Øyås: Kommentar på Pål Frostad sin omtale 'Herlig om en film å bli glad i': Fantastisk film! DiCaprio skulle jo hatt Oscaren allerede her, for det er jo helt utrolig troverdig skuespill!

24.03.2016 sier Pål Frostad: Kommentar på Tore Andre Øyås sin omtale 'Sterkt og troverdig om døende vennskap': Hva var drit med den Lisa?
23.03.2016 sier Lisa31: Kommentar på Tore Andre Øyås sin omtale 'Sterkt og troverdig om døende vennskap': drite film!

Sauls sønn (Utgivelse)

14.03.2016 sier Takeshifjes: Jepp! Det er jo derfor derfor det er befriende å se noe annet etter en lang rekke med Hollywood-filmen. Man føler seg ikke undervurdert som seer.

Zoolander 2 (Utgivelse)

13.03.2016 sier Pål Frostad: Kommentar på Pål Frostad sin omtale 'Slitsom forestilling med gamle humorstjerner': Det er i alle fall krampaktig nok!
13.03.2016 sier Linda Stensrud: Kommentar på Pål Frostad sin omtale 'Slitsom forestilling med gamle humorstjerner': Det er helt suksess

Inn i mørket (Utgivelse)

11.03.2016 sier Roar-Skjønn Berger: piece of shit film!

Huset (Utgivelse)

11.03.2016 sier Roar-Skjønn Berger: Gledes stort!

11.03.2016 sier Roar-Skjønn Berger: liker han

Sauls sønn (Utgivelse)

07.03.2016 sier Tore Andre Øyås: Kommentar på Tore Andre Øyås sin omtale 'Et uforglemmelig Holocaust-portrett!': Absolutt modig gjort av regissøren ja, det er jo mye av dette som er med på å "gjøre" denne filmen, at den blir så særegen, og det står det respekt av. Dette er jo som du er inne på virkelig også med på å sette seeren i en litt annen posisjon ja, som å lete mer og engasjere seg mer i hovedpersonen, i stedet for å få ting overtydelig malt opp for seg med eksempelvis tydelige følelsesutbrudd og reaksjoner.
Når jeg tenker på Saul så ser jeg også hva for noe forferdelig han var blitt til, et "menneske" som ikke lenger er nettopp slik et menneske skal være! Det blir jo videre slik klart at om man hadde skildret ham som et mer tradisjonelt offer på film, ja så hadde han heller kanskje ikke blitt husket så godt og sittet i lenge etter....
06.03.2016 sier Takeshifjes: Kommentar på Tore Andre Øyås sin omtale 'Et uforglemmelig Holocaust-portrett!': Ja, det blir jo til syvende og sist subjektivt, men jeg kan jo forklare litt om hvorfor dette funket for meg :)
Jeg syntes det å unngå scener hvor Saul bryter sammen, eller gi mer gjennomgående forklaringer på hva som motiverer ham var et modig grep fra filmskaperens side. Etter min mening er det noe som sensititiviserer seeren i den forstand at en må lete og være svært oppmerksom på ørsmå endringer i skuespillerens mimikk. Dette er med på å bygge opp en klaustrofobisk spenning som gjør at de "emosjonelle" episodene (som når han er alene med barnet) blir, i mangel på et godt norsk ord, mye mer "haunting". Det er også med på å bygge opp til det enigmatiske klimakset i filmens siste minutt.
Samtidig syntes jeg at det var passende (eller verdig om du vil) at denne distansen gjør at filmen til tider kan oppleves som litt kald og utdragende, nettopp fordi dette speiler og kommenterer innholdet i filmen. Man blir selv utmattet av de meningsløse grusomhetene og jeg gledet meg nesten til Saul skulle møte sin uunngåelige skjebne slik at jeg kunne få fred. Det fikk meg blant annet til å tenke på hvordan slik misbruk produserer mennesker som bare er levende gjenferd og hule skall, som igjen gjør det lettere for overgipere å videre dehumanisere sine ofre.
For min egen del tror jeg at regissørens valg gjorde filmen mindre umiddelbart emosjonelt voldsom, men også at jeg satt igjen med mer etter at den var ferdig.
02.03.2016 sier Tore Andre Øyås: Kommentar på Tore Andre Øyås sin omtale 'Et uforglemmelig Holocaust-portrett!': Er veldig enig i at fokuset på ham viser på en og samme gang hvor fokusert han er på å ikke "ta inn" omgivelsene, m.m. Ironisk nok blir det likevel litt kaldt og stivt, om du skjønner? Tror jeg hadde følt det mye sterkere om han f.eks hadde brutt sammen, om så bare i en bitte liten scene liksom... men det blir kanskje bare litt subjektivt... :)
29.02.2016 sier Takeshifjes: Kommentar på Tore Andre Øyås sin omtale 'Et uforglemmelig Holocaust-portrett!': En god anmeldelse av en veldig vond film! Er forsåvidt enig i at at det er vanskelig å trenge helt inn i følelsene/drivkraften til Saul, men dette er også et grep som gjør at filmen lever videre etter at en har forlatt kinosalen. Samtidig syntes jeg det var noe verdig i denne måten å portrettere en lidende på, hvor kampen for verdighet og menneskelighet også er et overordnet tema på filmen som hele.
Kameraet som visker ut Sauls forferdelige omgivelser gir også et umiddelbart innblikk i hans psyke. Det sier noe om at det er grenser for hvor mye grusomhet et menneske kan forholde seg til og hvilke deler av seg selv en må skru av for å overleve i en slik dødens fabrikk.
Jeg tror også den vil bli stående som en av de sterkeste Holocaust-gjengivelsene som er gjort. En viktig film.

Zoolander 2 (Utgivelse)

22.02.2016 sier Tore Andre Øyås: Kommentar på Pål Frostad sin omtale 'Slitsom forestilling med gamle humorstjerner': Hehe, godt du også ikke fikk helt sansen for denne da, dette er bare så trist syns nå jeg... Selv om humor i utgangspunktet kan være vanskelig å treffe med, så er det synd at det ikke finnes noe bedre i bransjen og industrien en mye liknende dette.

The Village (Utgivelse)

22.02.2016 sier Pål Frostad: Kommentar på Ole Marius Repstad sin omtale 'En av Shyamalans mer undervurderte filmer': Nå er jeg M. Night Shyamalan-fan, men liker ikke automatisk alle hans filmer, men denne filmen husker jeg som ganske stødig. Den underholdt meg og jeg hadde ikke problemer med slutten. Men det er mulig jeg burde se den om igjen med nye briller. Det har jo gått en stund siden jeg så den sist. Husker ikke om jeg har sett den om igjen etter jeg så den på kino da den kom, så det begynner å bli en stund siden.
21.02.2016 sier Ole Marius Repstad: Kommentar på Ole Marius Repstad sin omtale 'En av Shyamalans mer undervurderte filmer': @Tore: Ja, det ser heldigvis ut til at The Village begynner å bli litt høyere rangert nå til dags enn da den kom ut.

@Pål: Det er helt greit at filmen prøver å lure seeren, men konklusjonen på et mysterium bør være såpass tilfredsstillende at man selv mener at det var verdt det, og det er der The Village ikke helt greier å utmerke seg.

Berlinerpoplene (Utgivelse)

20.02.2016 sier tiril: Liker denne serien jeg..;-)

The Village (Utgivelse)

20.02.2016 sier Pål Frostad: Kommentar på Ole Marius Repstad sin omtale 'En av Shyamalans mer undervurderte filmer': Jeg synes også denne filmen er svært undervurdert. Elsket filmen fra første stund. Synes ikke det gjorde noe at filmen forsøkte å lure meg :)
19.02.2016 sier Tore Andre Øyås: Kommentar på Ole Marius Repstad sin omtale 'En av Shyamalans mer undervurderte filmer': Dette  er vel en film som har virkelig vokst i ettertid, men som ble feilpromotert og kritisert på feil grunnlag da den kom. Den er langt bedre enn sitt rykte ja! Men hvis man venter f.eks en grøsser, ja så blir man skuffa...

Preben Fjell (Person)

19.02.2016 sier StigPing: Kjempe bra!

19.02.2016 sier StigPing: Morsomt og god kvalitet

19.02.2016 sier StigPing: Top Kvalitet :)

19.02.2016 sier Tore Andre Øyås: Kommentar på Tore Andre Øyås sin omtale 'En av Fulcis beste, og mest minneverdige!': Selv om jeg ikke har sett alt for mange av Fulci så kan jeg være enig i det! :)

19.02.2016 sier Borger Østby: Kommentar på Tore Andre Øyås sin omtale 'En av Fulcis beste, og mest minneverdige!': Den beste sammen med The Beyond, som er en av mine all-time horror favoritter.

Deadpool (Utgivelse)

18.02.2016 sier Ken Ove Pettersen: Kommentar på Tore Andre Øyås sin omtale 'Rappkjefta antihelt i pose og smekk!': Nok en bra anmeldelse
sjekk ut vår

The Revenant (Utgivelse)

16.02.2016 sier Sylvia: Syntes denne filmen var fantastisk. Tok et tilbakeblikk på filmer som har vunnet Oscar for beste film tidligere og tror The Revenant kommer til å føye seg inn i den eksklusive rekken!
15.02.2016 sier Takeshifjes: Kommentar på Ole Marius Repstad sin omtale 'Overlevelsesberetning uten sidestykke': God anmeldelse! For meg ble filmen derimot litt Gravity møter Gladiator, med et litt lunket resultat. Verdensrommet er byttet ut med isødet og overlevelsesinstinkt/ønsket om å leve er byttet ut med hevn/overlevelsesinstinkt. Samtidig som filmenen flyter godt fra scene til scene føles det som filmene er konstruert i etapper hvor hver etappe skal inneholde en ny fare, eller gi litt pusterom for at neste etappe skal få enda mer intensitet. Det er klart at hovedpersonene vil komme seg frem og hver etappe mister litt kraft i takt med hvor usannsynlig deres overlevelse er. I Gravity endte dette opp med å bli direkte komisk og jeg kan huske at flere i salen lo da SB holdt på å sette seg fast i noe sjøgress, som en siste prøvelse, helt i slutten av filmen.

07.02.2016 sier arild: Jeg så den flere ganger og syntes den var artig. Har for øvrig tatt den opp på VHS  og har den liggende på loftet. Morsom serie.

The Revenant (Utgivelse)

26.01.2016 sier Tore Andre Øyås: Kommentar på Ole Marius Repstad sin omtale 'Overlevelsesberetning uten sidestykke': Hehe, kan kjenne meg igjen i det der med å få lyst til å le litt! Det var jo såpass mye gravalvor her at enkelte steder så føler man nesten som å le avskrekkende og/eller av lettelse over ikke å være i samme situasjon som ham... ;)

Bone Tomahawk (Utgivelse)

23.01.2016 sier Pål Frostad: Kommentar på Tore Andre Øyås sin omtale 'Western extreme!': Ravenous er en kjempefilm, både morsom og fascinerende på samme tid. Når jeg leser hva du skriver om Bone Tomahawk, er dette noe som jeg føler jeg må få sett. Lesningen av denne anmeldelsen trigget nysgjerrigheten min.

The Revenant (Utgivelse)

22.01.2016 sier Tore Andre Øyås: Kommentar på Jacob sin omtale 'Intens villmarkswestern': Bra at du vektlegger lyden, for den er jo ofte lett og overse/ta forgitt, men her er den helt makeløs ja! Og kult med den bakgrunnsinfoen om innspillingsprosessen, noe jeg ikke har problemer med å skjønne var et sant helvete! :/

Bone Tomahawk (Utgivelse)

22.01.2016 sier Tore Andre Øyås: Kommentar på Tore Andre Øyås sin omtale 'Western extreme!': Kult, får sjekke ut "Ravenous" også da! :)
22.01.2016 sier Borger Østby: Kommentar på Tore Andre Øyås sin omtale 'Western extreme!': En veldig bra film som minnet  meg litt om Ravenous

Steve Jobs (Utgivelse)

21.01.2016 sier Tore Andre Øyås: Kommentar på Tore Andre Øyås sin omtale 'Knallbra og gørrkjedelig om Steve Jobs': Nå er ikke det å legge merke til manus min sterkeste side, jeg er kanskje mer visuell av meg, om man kan si det slik. Men, det var jo absolutt MYE dialog her og den ustoppelige jabbingen mellom Fassbender og Winslet hadde mye vittig ved seg, absolutt, samt at disse dialogene hadde en fin drivkraft i historien som helhet. Men, som jeg også skriver, ser jeg egentlig ikke noe annet og stort ved verken Fassbender eller Winslets rolleprestasjoner her enn ren plankekjøring fra disse to, skjønt det vil jo samtidig også si 'veldig bra', for all del, men Winslets rolle er veldig endimensjonal og "kjedelig". Vil gå forglemmelig inn i historien.

The Revenant (Utgivelse)

21.01.2016 sier Tore Andre Øyås: Kommentar på Tore Andre Øyås sin omtale 'Et iskaldt, rått og overveldende filmatisk mesterverk': Takk! Ja, filmen er ikke slik sett "feilfri", men kan alltids få "ros" for at Glass er like kald som historien forøvrig, hehe ;D
Veldig bra observert det med Gladiator! Ja, husker de (korn)åker-flashbacksene fra "Gladiator" godt!
Synes Gladiator er god på dette ja, langt mindre kald enn f.eks "Robin Hood" og "Kingdom of Heaven", etter hva jeg husker... ? Musikken er jo også med på å skape emosjoner her, for den musikken er helt fantastisk i Gladiator, og blir videre med på å mykne opp kanskje. :)

Steve Jobs (Utgivelse)

21.01.2016 sier Jacob: Kommentar på Tore Andre Øyås sin omtale 'Knallbra og gørrkjedelig om Steve Jobs': Tror jeg står over denne etter å lest omtalen din. Skuffende at et team med så mange dyktige folk bak og foran kamera ikke ble bedre. Begynner å lure på om Aaron Sorkin kanskje er noe oppskrytt? Dialogen i The Social Network er noe av det beste jeg har sett på film. Samtidig så var Charlie Wilson's War ganske kjedelig/intetsigende. Moneyball som han og har skrevet var en god film, men kan ikke huske at det først og fremst var på grunn av et fantastisk manus med en utrolig velskrevet dialog. Hva syntes du om at Sorkin vant Golden Globe for beste manus og Kate Winslett for beste kvinnelige birolle?

The Revenant (Utgivelse)

21.01.2016 sier Jacob: Kommentar på Tore Andre Øyås sin omtale 'Et iskaldt, rått og overveldende filmatisk mesterverk': Knall anmeldelse. Særlig det nest siste avsnittet er godt observert. Jeg tenkte aldri på det underveis, men det er sant som du sier, vi får aldri helt taket på DiCaprios karakter. Sitter å jobber med min egen anmeldelse og kom til å tenke på at filmen har flere likhetstrekk med Gladiator, både historiemessig og med tanke på bruken av flashback/hallusinasjoner. Ridley Scott sine filmer er jo som vi har snakket om før ofte litt kjølige, men jeg vil hevde man blir mye mer knyttet til Russel Crowe sin karakter i Gladiator, enn DiCaprios i denne.  Ikke at det nødvendigvis er negativt, men ja artig å diskutere.

15.01.2016 sier Tore Andre Øyås: Kult! Og bra at Abrams fremdeles er med! :)

Gullkysten (Utgivelse)

14.01.2016 sier Pål Frostad: Kommentar på Tore Andre Øyås sin omtale 'Flott og stemningspen, men innholdsmessig svakere': Jeg er veldig enig i det du påpeker i filmen. Filmen engasjerte meg godt til rundt midtveis, derfra og inn har ikke manus samme drivet. Veldig bra med en Oftebro i form. Han gjorde mye for filmen.
12.01.2016 sier Tore Andre Øyås: Kommentar på Pål Frostad sin omtale 'Viktig stemme om et fremdeles aktuelt tema': Veldig enig i dette Pål, det er så mye som engasjerte og opprørte her! Og Oftebro var knall!

The Hateful Eight (Utgivelse)

07.01.2016 sier Tore Andre Øyås: Kommentar på Tore Andre Øyås sin omtale 'Nok et frustrerende ujevnt mesterverk': Litt sjalu på deg da, at du fikk sett 70mm-versjonen! ;) Sheriffen var selvsagt litt friskere enn flere av de andre ja, helt klart, men mulig han huskes dårligere av meg siden han var ukjent for meg fra før...?
Egentlig en vanskelig film å trille terningen på, så en femmer er alldeles passende også egentlig :)
07.01.2016 sier Jacob: Kommentar på Tore Andre Øyås sin omtale 'Nok et frustrerende ujevnt mesterverk': Veldig grundig og god omtale. Så 70mm-versjonen i går og må si meg enig med de meste av punktene dine. Synes at de kuleste scenene foregikk ute i snøen. Mange av karakterene ble litt tomme og lite utvikling på den froten. Foruten om Samuel L. Jackson syntes jeg Walton Goggins som spilte The Sheriff gjorde en herlig figur. En ganske morsom film, med en kul historie, fine bilder, stilig musikk og bra dialog, men må si det ikke var en av Tarantinos beste. Blir en femmer hos meg! :)

Making a Murderer (Utgivelse)

07.01.2016 sier Tore Andre Øyås: Kommentar på Pål Frostad sin omtale 'Making a Murderer - Sesong 1 - Mannen mot systemet!': Et kroneksempel på at virkeligheten så til de grader overgår film!

Sherlock (Utgivelse)

05.01.2016 sier Tore Andre Øyås: Kommentar på Pål Frostad sin omtale 'Sherlock - Christmas Special (Spesial-episode)': Helt enig, dette var også i tillegg faktisk småskummelt! :D Håper heller ikke det tar 2 år til neste sesong!

18.12.2015 sier Pål Frostad: Kommentar på Tore Andre Øyås sin omtale 'Kvalitetsspekket og imponerende underholdende kraftoppvåkning': Veldig enig i din opplevelse av filmen. Satt også igjen med en godfølelse og følte at dette var en solid første omgang av en ny Star Wars-Era.

11.12.2015 sier Ole Marius Repstad: @Tore: Ja, Garden of Words, Journey to Agartha, og 5 Centimetres kan man finne på nett hos Platekompaniet eller Amazon. The Place Promised in Our Early Days kommer ikke ut ut på BD/DVD i Vesten før mars 2016. Men det må sies at det er noe stiv pris på filmene.
11.12.2015 sier Tore Andre Øyås: Er hans filmer enkle å få tak i på dvd/blu-ray?

The Julekalender (Utgivelse)

06.12.2015 sier Pål Frostad: Husker at jeg var svært fenget av denne serien da den kom. Senere har jeg sett den om igjen mange ganger og den fungerer selv enda.
05.12.2015 sier tiril: Ååå..gode minner.:-)

05.12.2015 sier Tirilaurora Nyland: Denne filmen tror jeg nesten jeg må se! ;-)

Okkupert (Utgivelse)

02.12.2015 sier Tore Andre Øyås: Kommentar på Pål Frostad sin omtale 'Okkupert - Sesong 1: Alt for Norge!': Veldig enig! Mye som er sånn 'helt greit" her... Mulig alle ulike regissørene for hver episode gjør at ting ikke får satt seg like godt, at ikke særpreg tørres å bli satt fra hver enkelt regissør i frykt for å skille en episode ut, som om alle skal møtes et gjennomsnittlig småkjedelig mildt sted på midten...

Jessica Jones (Utgivelse)

25.11.2015 sier Tore Andre Øyås: Kommentar på Pål Frostad sin omtale 'Jessica Jones - Sesong 1 - Særdeles underholdende!': Oi, såpass! Gleder meg til å få sett denne! :D

Gun Woman (Utgivelse)

25.11.2015 sier Tore Andre Øyås: Kommentar på Gjesteskribent sin omtale 'Japansk film med blod, vold og nakne chicks': Sounds heftig ut! :D

22.11.2015 sier Pål Frostad: Episoden er kul nok den. Kanskje litt høyt deteljnivå på enkelte opplysninger. Men dette er en episode som en hardcore Trekkie ville sette bra pris på. Dette var i alle fall nerdete nok ;)

Prometheus (Utgivelse)

22.11.2015 sier Tore Andre Øyås: Kommentar på Pål Frostad sin omtale 'Forhistorien til Alien-filmene': Interessant... Tenkte selv å se denne omigjen nå snart... Føler også den fortjener det siden jeg ble litt skuffet første gang...

22.11.2015 sier Ken Ove Pettersen: Star Trek Ny serie - Hva skal til for at dette blir bra?
22.11.2015 sier Ken Ove Pettersen: Gleder meg som en unge til dette, men det er div ting som bekymrer som jeg håper de som lager dette tenker på. Vi har et TV show på Youtube hvor vi tar dette for oss. Ta en titt og kom med deres tilbakemeldinger

16.11.2015 sier Tore Andre Øyås: Kommentar på Pål Frostad sin omtale 'Glemt helstøpt norsk krimdrama': bra! :)
16.11.2015 sier Pål Frostad: Kommentar på Pål Frostad sin omtale 'Glemt helstøpt norsk krimdrama': Jeg så denne på NRK en gang i tiden, men den ligger ikke der nå. Ikke er den tilgjengelig på DVD heller. Så at den lå på youtube så det går an å se den der.
16.11.2015 sier Tore Andre Øyås: Kommentar på Pål Frostad sin omtale 'Glemt helstøpt norsk krimdrama': Oi, hører spennende ut! Aldri hørt om den, men fikk lyst å se denne nå! Er den å få på dvd? NRK-nett tv?

Fredag Den 13 (Utgivelse)

13.11.2015 sier Tore Andre Øyås: Kommentar på Tore Andre Øyås sin omtale 'Still going rimelig strong': Ok... jeg tror jeg må ha sett den klippede, for enkelte drap var merkelig korte...
13.11.2015 sier Pål Frostad: Kommentar på Tore Andre Øyås sin omtale 'Still going rimelig strong': Er litt usikker på hvilken versjon jeg så. Står ikke noe på DVD om at den er hverken klippet eller uklippet. DVD-en er britisk med 18 års aldersgrense og det står 'containing strong violence and horor'.
13.11.2015 sier Tore Andre Øyås: Kommentar på Tore Andre Øyås sin omtale 'Still going rimelig strong': Jeg vippet veldig selv mellom 4 og 5 ;);
Hvilken versjon så du? Jeg så den klippede versjonen, noe som gjorde at jeg tror den uklippede hadde vært hakket mer underholdende...
13.11.2015 sier Pål Frostad: Kommentar på Tore Andre Øyås sin omtale 'Still going rimelig strong': God omtale! Så denne på nytt ganske nylig. Holder seg rimelig godt denne slasherperlen. Den har mye sjarme i all sin fremtoning og er veldig underholdende hele veien. Veldig enig i dine meninger rundt denne filmen. Kanskje kunne terningkastet vært noe høyere. Jeg modererte meg fra 4 til 5 ved dette gjensynet :)

13.11.2015 sier Tore Andre Øyås: Spennende! Mye usett her, men Innsiden Ut var kanskje ikke allverdens spennende rent teknisk/animasjonsmessig... den imponerte mer tematisk! Men, blir nok uansett en av favorittene ja.

09.11.2015 sier Tore Andre Øyås: Kult!!

The Babadook (Utgivelse)

07.11.2015 sier Tore Andre Øyås: Kommentar på Tore Andre Øyås sin omtale 'En aleneforelders største mareritt!': Hei! Ja dette er virkelig en film som ikke lener seg på mange jump-scares, men hvor heller det usette o.l. er det spennende. Den er heller ikke noe klisjé, på langt nær, nettopp derfor den skiller seg sånn ut. "The Gift" var hærlig på denne ekle usikre stemningen ja, og det er det en del av her også. Utover dette er det litt vanskelig å forklare "The Babadook", så får heller bare si; gå og se den! ;)

The Children (Utgivelse)

04.11.2015 sier Tore Andre Øyås: Kommentar på Stian Buhagen sin omtale 'Barn som dreper': VELDIG interessant dette... Kan trygt si vi har ulike oppfatninger av denne, noe jeg tror er svært vanlig med en slik type film, særlig fordi det handler om barn, familieliv, o.l....

Dheepan (Utgivelse)

03.11.2015 sier Tore Andre Øyås: Kommentar på cme79 sin omtale 'Gullpalmevinneren skuffer stort': Hehe, ser vi er rimelig uenige rundt denne ;)
I mine øyne lykkes film bl.a med å være svært troverdig, realistisk og bygge opp en empati for disse folkene som kulminerer i hjertebank mot slutten. Og alt dette uten å gjør den "amerikanisert", med effekter, action og drama over alt. Den er da heller ikke laget for å underholde eller slikke publikums overfladiske genrehunger, men heller altså fortelle flyktningers opplevelser og møte med elementer i samfunnet i en slik livstilværelse.

Så, selvsagt, er dette kanskje ikke en film for alle, men ALLE burde se den, særlig i disse tider! :)

The Babadook (Utgivelse)

03.11.2015 sier Jacob: Kommentar på Tore Andre Øyås sin omtale 'En aleneforelders største mareritt!': Denne virket interessant! Er for pyse til å se mye skrekkfilm og er ikke veldig fan av skrekksjangerens mange klisjeer, men dette her virket jo originalt. Har den noe av den samme stemningen som The Gift kanskje? Altså skummel og uggen, uten "billige" skvette-gimmicks? Som du sikkert skjønner er jeg på jakt etter filmer som ligner litt på The Gift i stemning og tone.

The Gift (Utgivelse)

03.11.2015 sier Jacob: Kommentar på Tore Andre Øyås sin omtale 'Knakende velskrevet, balansert og creepy thriller': Knall anmeldelse og topp film! Denne overrasket meg skikkelig. Hadde ikke så store forvetninger, men dette var en top notch psykologisk thriller. Stilsikker, ekstremt nervepirrende, overraskende og en uggen (vellaget) stemning hele veien. Minnet meg litt om Fincher som du skriver og jeg føler den faktisk overgikk Gone Girl i uggen stemning. Følte The Gift hadde stemningen til boken Gone Girl. Sistnevnte var en god film, men ble kanskje litt for kjølig og ikke uggen nok, sammenlignet med boken eller opp mot The Gift. Noe av det beste med The Gift er som du så flott trekker frem den "beherskede og fornuftige bruken/ikke-bruken av skremmetaktikk". Lenge siden jeg har vært så stresset gjennom en hel film, og kan ikke huske sist jeg skvatt så mye som i en viss scene hvor en karakter plutselig var ovenfor en annen. Klarer ikke å få denne filmen av hjernen. Spent på hva enn Edgerton lager next!

Mads Eldøen (Person)

24.10.2015 sier tiril: Enig.. Det hadde vært gøy.. ;-)

Alien (Utgivelse)

19.10.2015 sier Pål Frostad: Kommentar på Tor Erik Martinsen sin omtale 'Et mesterverk i både gruvekkende skrekk og sitrende sci-fi': Veldig bra anmeldelse Tor Erik. Digger Alien og elsket din omtale. Si fra hvis du er interessert i å skrive anmeldelser for filmfront. Ta kontakt med meg på mail eller facebook.

18.10.2015 sier Pål Frostad: Kommentar på Ole Marius Repstad sin omtale 'Welles i storslag': Denne skal jeg få med meg :)

Den tredje mann (Utgivelse)

13.10.2015 sier Pål Frostad: Jeg kjøpte den på DVD i en dobbelpack med 'Touch of Evil' som også er verdt å få med seg. Ser at Third Man ikke ligger på Netflix, men Viaplay er jeg ikke sikker på.
13.10.2015 sier Tore Andre Øyås: Kommentar på Pål Frostad sin omtale 'Spesiell og fremragende film-noir-thriller': Skal sees! Er denne på Netflix eller Viaplay?

Citizen Kane (Utgivelse)

12.10.2015 sier Tore Andre Øyås: Kommentar på Pål Frostad sin omtale 'Perfekt debutfilm av en sulten filmskaper': Har sett denne utallige ganger, og er imponerende innholdsrik, nyskapende og viktig for filmediet ja!

Villmark (Utgivelse)

11.10.2015 sier Pål Frostad: Kommentar på Tore Andre Øyås sin omtale 'Teambuilding som går fryktelig galt': Lang og god anmeldelse som virkelig teaser meg til å se filmen om igjen. Husker filmen som svært stemningsfull. Lenge siden jeg så den på DVD og enda lenger siden jeg så den på kino første gang. Må nesten få et gjensyn med filmen før jeg setter mine øyne på oppfølgeren.

10.10.2015 sier Jacob: Bra intervju!

09.10.2015 sier Pål Frostad: Dette gleder jeg meg stort til. I mangel på en hel ny sesong er det et godt plaster på såret å få en julespesial.

08.10.2015 sier Pål Frostad: Dette var svært interessante saker. Digget denne podcastepisoden!

08.10.2015 sier Pål Frostad: Digger den filmen som jeg føler er en glemt liten perle. Håper for alles skyld at remaken blir god og behandler materialet med respekt.

Inception (Utgivelse)

08.10.2015 sier Pål Frostad: Kommentar på Maria Charpova sin omtale 'Et drømmespekter uten like': Solid anmeldelse! Kult at du også ser filmen med et kritisk blikk og ikke bare applauderer den hele veien, som blant annet jeg ville gjort. Jeg blir raskt begeistret og da kan det ofte være litt vanskelig å være nok nøytral i anmeldelsen.

Mikey (Utgivelse)

04.10.2015 sier Tore Andre Øyås: Kommentar på Espen Olai Hansrud sin omtale 'Setter et støkk i deg!': Creepy barn, uten å bli sånn overnaturlig, er ekkelt ja! :)

Krisha (Utgivelse)

24.09.2015 sier Tore Andre Øyås: Kommentar på Pål Frostad sin omtale 'Særegen film som overrasker stort': Høres interessant ut! :)

Mads Eldøen (Person)

18.09.2015 sier Pål Frostad: Skulle gjerne sett ham i noen større roller :)
18.09.2015 sier tiril: Min favorittskuespiller!

Bølgen (Utgivelse)

13.09.2015 sier Pål Frostad: Kommentar på Petromax sin omtale 'Norsk thriller i mesterklasse': Denne filmen må jeg se! Elsket slike katastrofefilmer i tenårene og dette virker som solide saker :)
13.09.2015 sier Christine Vicktoria Fredriksen: Kommentar på Petromax sin omtale 'Norsk thriller i mesterklasse': Dette var en virkelig god film og anmeldelse.

20 Spørsmål (Utgivelse)

13.09.2015 sier tiril: ååh,. dette er så koselig!

13.09.2015 sier tiril: Dette er kjempemorsomt, så det er rart at terningkastet er så lavt. Men man har jo forskjellig smak da...;-)

Bølgen (Utgivelse)

13.09.2015 sier tiril: kjempebra og spennende film!

Dolly Dearest (Utgivelse)

03.09.2015 sier Espen Olai Hansrud: Kommentar på Espen Olai Hansrud sin omtale 'Glemt 'perle' i beste Child's Play-stil': Har sett mye i sjangeren, men dolls har jeg ikke fått sett enda. Vet den er utgitt på blueray. Jeg har den på en gammel utleie vhs fra 80-tallet. Så skal snart få sett den :-)

03.09.2015 sier Daniel Myrvold: Jeg ha få den dvden   Jul på Sesam stasjon fra 1994 fra nrk butikken . no

Dolly Dearest (Utgivelse)

03.09.2015 sier Tore Andre Øyås: Kommentar på Espen Olai Hansrud sin omtale 'Glemt 'perle' i beste Child's Play-stil': Har du forresten sett "Dolls" fra 1987?
02.09.2015 sier Espen Olai Hansrud: Kommentar på Espen Olai Hansrud sin omtale 'Glemt 'perle' i beste Child's Play-stil': Helt enig :-) Er noe skremmende med besatte dukker.
02.09.2015 sier Tore Andre Øyås: Kommentar på Espen Olai Hansrud sin omtale 'Glemt 'perle' i beste Child's Play-stil': Digga denne! Dukker ER creepy. Punktum! ;)

Peter van Heeren (Utgivelse)

23.08.2015 sier Skallagrim: Det største problemet med denne filmen er at den er satt i en helt annen tid enn det boken filmen bygger på er. Boken er fra mellomkrigstiden der en rekke norske skipsredere hadde tjent seg søkkrike på høye fraktrater under første verdenskrig der Norge var nøytralt. Norge var i mellomkrigstiden et liberalistisk kapitalistisk samfunn. Etter andre verdenskrig var bildet helt anderledes. Filmen fra 1957 er i en tid der Norge var et strengt styrt sosialdemokrati med kontroll av valutaflyt og høye skatter. En mann som Peter van Heeren ville vært svært uvanlig, hvis ikke umulig i Norge i 1957.

12.08.2015 sier Tore Andre Øyås: Nice!! :D
12.08.2015 sier stianwerme: Bekreftet 18 episoder og skuespillere som er bekreftet er

Kyle MacLachlan, Sherilyn Fenn, Dana Ashbrook, Sheryl Lee, Mädchen Amick, Kimmy Robertson, Catherine E. Coulson, Richard Beymer, Lara Flynn Boyle, Joan Chen, Michael Horse, Piper Laurie, Peggy Lipton, Chris Mulkey, Michael Ontkean, Russ Tamblyn, Kenneth Welsh, Ray Wise, Grace Zabriskie

03.08.2015 sier tomsavini: Hyggelig, tusen takk :)
01.08.2015 sier Tore Andre Øyås: Herlig oversikt! :D

30.07.2015 sier Tore Andre Øyås: Synes rollen hans i "Magnolia" er genial! Karakteren hans kan sees på som litt morsomt lik en viss sekt han er med i kanskje, hehe?

Tsotsi (Utgivelse)

28.07.2015 sier Tore Andre Øyås: Kommentar på Pål Frostad sin omtale 'Uforglemmelig møte mellom gangster og baby': Husker denne var veldig bra ja, og musikken var også kul! :)

Lesekorpset (Utgivelse)

23.07.2015 sier tiril: Rynsen og Ransen er knallbra underholdning selv for en 14åring det. :-) ;-)

Motorsagmassakren (Utgivelse)

20.07.2015 sier Tore Andre Øyås: Kommentar på KillerKastChris sin omtale 'En slashergodbit av de sjeldne!': Hear hear!!

12.07.2015 sier KrisM: Kult! Håper detta blir bra :)

O - The Movie (Utgivelse)

11.07.2015 sier Frankorama: Kommentar på Pål Frostad sin omtale 'Effektiv og rendyrket kortskrekk': Det var en flott omtale og anmeldelse.
Hilsen regissøren :D

Pingvinenes marsj (Utgivelse)

09.07.2015 sier Tore Andre Øyås: Kommentar på Pål Frostad sin omtale 'Majestetisk underholdning for liten og stor': Knallfascinerende og pen denne!

Alt er lov (Utgivelse)

08.07.2015 sier tiril: dette er virkelig noe av den beste underholdningen man kan finne på tv!:-) Håper at det kommer en sesong til!

02.07.2015 sier Tore Andre Øyås: Kommentar på Mrlee70 sin omtale 'En studie i dritt': Haha, nei da skjønner jeg... fikk ikke dette til å stemme! ;)
01.07.2015 sier Pål Frostad: Kommentar på Mrlee70 sin omtale 'En studie i dritt': Nei, jeg glemte å endre forfatter ;)
01.07.2015 sier Tore Andre Øyås: Kommentar på Mrlee70 sin omtale 'En studie i dritt': Hehe, hva ER det du har sett Pål?! Hadde ikke hørt om dette greiene engang, og vet ikke om det frista så mye å se det heller, hehe ;) Finnes nok crap å se der ute sikkert, men dette blir kanskje for galt til å se selv for meg...

Jurassic World (Utgivelse)

10.06.2015 sier Pål Frostad: Kommentar på Tore Andre Øyås sin omtale 'Magien og nerven er tilbake!': Fett! Denne skal sees :D.
Elsket Jurassic Park og denne høres også svært lovende ut.

Daredevil (Utgivelse)

10.06.2015 sier Pål Frostad: Vincent D'Onofrio er en badass ja :)
09.06.2015 sier Tore Andre Øyås: Kommentar på Pål Frostad sin omtale 'Daredevil - Sesong 1 - Stålende superheltaction': Er veldig enig i mye her, en virkelig herlig serie som vokser mot slutten! Hadde store problemer med volden jeg da, eller...ikke problemer som i alt for blodig, mer fordi det ble så langtekkelig, overdrevet og repeterende nærmest i hver eneste episode. Kjøper heller ikke hans overdrevne evner, uten at det er direkte superkrefter, men men... ellers blir man jo vant med det og ting tar seg virkelig opp mot slutten som som du sier kan minne vendlig om Nolans univers!
Synes Vincent D'Onofrio er helt fabelaktig vemmelig og skremmende, og det kun med sin tilstedeværelse og mørke stemme! Kan glatt se for meg han som Bane i "The Dark Knight Rises"! :D

Mad Max: Fury Road (Utgivelse)

09.06.2015 sier Tore Andre Øyås: Kommentar på Pål Frostad sin omtale 'Fetere action skal man lete lenge etter!': Hear, hear!! :D

09.06.2015 sier Pål Frostad: Digger at NRK legger ut alt de har produsert selv på nett. Føles som en gullgruve for meg som ikke var født da denne serien så dagens lys :)
08.06.2015 sier Tore Andre Øyås: Kommentar på Pål Frostad sin omtale 'Helmer & Sigurdson - Sesong 1 - Strålende norsk og klassisk krimgåte': Må ærlig innrømme at jeg knapt hadde hørt om disse seriene, med de skal sees merker jeg nå!

The Prowler (Utgivelse)

08.06.2015 sier Tore Andre Øyås: Kommentar på Gjesteskribent sin omtale 'Militæruniform-massakren': Denne står absolutt på 'skal sees'-lista! :)

Alien (Utgivelse)

15.05.2015 sier Tore Andre Øyås: Kommentar på Tore Andre Øyås sin omtale 'Sci-fi klassikeren fremdeles glimrende som spenningsfilm': Var veeeeldig i tvil på karakteren, men følte at om man skal velge seg en 'skrekkfilm' så syns jeg "Alien" faller bittelitt utfor betegelsen. Mulig det tross alt var mer direkte skrekkelig i 1979? :)
15.05.2015 sier Pål Frostad: Kommentar på Tore Andre Øyås sin omtale 'Sci-fi klassikeren fremdeles glimrende som spenningsfilm': Interessant anmeldelse som faktisk tørr å rokke ved en film som står som en klippe i sci-fi-historien og faktisk ennå er blant mine favoritter :)
Også artig å få skrekkvinklingen på anmeldelsen av Alien.

The Big Year (Utgivelse)

10.05.2015 sier Tore Andre Øyås: Kommentar på Pål Frostad sin omtale 'Sørgelig, lun og traust komedie': Uff, klarer ikke noen av disse tre skuespillerne, så tror jeg skal holde meg langt unna denne! ;)

Chihiro Og Heksene (Utgivelse)

08.05.2015 sier Tore Andre Øyås: Kommentar på Tore Andre Øyås sin omtale 'Mesterverket er igjen på kino, med meget god norsk dubbing': Det må du! :) Ble veldig positivt overrasket av dubbingen! Er jo så vandt med asiatiske stemmer...
07.05.2015 sier Pål Frostad: Kommentar på Tore Andre Øyås sin omtale 'Mesterverket er igjen på kino, med meget god norsk dubbing': Dette er helt klart blant mine største ynglingsfilmer. Jeg har filmen på DVD, men gleder meg til den kommer med norske stemmer på Blu-Ray slik at jeg kan vise den til mine nieser og nevøer.

Selma (Utgivelse)

23.04.2015 sier Tore Andre Øyås: Kommentar på Gjesteskribent sin omtale 'En sterk og betydningsfull film': Veldig enig i at dette er en typisk Hollywood-gjenfortelling av en film, men det er svært vanskelig å bli grinete på dette, eller å ikke ta denne filmen til seg. Sterk film! :)

Marerittet (Utgivelse)

16.04.2015 sier Pål Frostad: Hei Petromax
Den er tilgjengelig gratis på NRK Nett-tv :)
13.04.2015 sier Petromax: Kommentar på Pål Frostad sin omtale 'Begynner lovende, men utnytter ikke potensialet': Wow... Husker denne godt... Husker også at NRK fikk en rekke klager på serien, fra folk som syntes dette var for drøyt (og dårlig reklame for Nord-Norge). Betyr dette at denne er tilgjengelig på DVD nå??? Skulle gjerne hatt tak iden. :-)
04.04.2015 sier Tore Andre Øyås: Kommentar på Pål Frostad sin omtale 'Begynner lovende, men utnytter ikke potensialet': Husker godt hvordan denne skremte meg som liten. Etter et nyere gjennomsyn er det rart å tenke på hvor mye erfaring med tv-mediet gjør med oss som seere. Serien er jo mer lattervekkende enn skummel idag, men mye sjarmnostalgi også ja! :)