Ukas kinopremierer (Uke 10)

[Skrevet av: Stian Spørck Karlsen den 07.03.2018]

Vi er så vidt passert mars på kalenderen, og filmene står i kø for å bli besøkt på kino. Blant ukas filmer finner vi blant annet filmen om terrorangrepet som rammet Norge i 2011, samt filmer som; ` Adjø Christopher Robin´, horror- thrilleren ´Revenge´, og en haug med andre filmer. Scroll ned for å finne info og trailer om filmene som premierer denne uka.

[ Scroll ned å få med deg resten av artikkelen under bildet ]

Ukas første film er den sanne historien om da Norge ble utsatt for et terrorangrep. ´Utøya 22. juli 2011´ forteller denne historien, da 77 mennesker mistet livet på Utøya.
Handling: Filmen starter når ungdommene, sjokkerte over bombeangrepet i Oslo, betrygger sine pårørende med at de er langt unna. Den trygge atmosfæren brytes da skudd høres. Så følger vi Kaja i hennes kamp for å overleve - minutt for minutt.
Kinopremiere: fredag 07. mars.

Neste film ut er historien om Christopher Robin, i filmen ´Adjø Christopher Robin´.
Handling: Bøkene om Christopher Robin og hans lekedyr har i et halvt århundre gledet barn og voksne over hele verden. Bak fortellingene var forfatteren A.A. Milne, som baserte fortellingene på sin egen sønn, Christopher Robin Milne, og hans fabelaktige verden i en skog på den britiske landsbygden. Milne hadde selv tjenestegjort i annen verdenskrig, og i et Storbritannia rystet av krigens traumer, mente han at man trengte å fokusere på de positive, trygge sidene i livet.Det traff utvilsomt noe i folket, for bøkene ble enormt populære og Christopher Robin ble ufrivillig rikskjendis over natten. Berømthetens bakside ble dog en enorm påkjenning for gutten, og forholdet til foreldrene ble aldri det samme
Margot Robbie og Domhnall Gleeson innehar hovedrollene som ekteparet A.A og Daphne Milne, og sørger for et unikt innblikk o opphavet til noen av vår mest kjente barnebøker.
Andre sentrale roller; Vicki Pepperdine, Will Tilston, Alex Lawther med flere.
Kinopremiere: 09. mars.

Horrorfilmen ´Revenge´ er neste film ut på kino.
Handling: Jen (Matilda Lutz) befinner seg på et feriehus i ødemarka sammen med elskeren Richard (Kevin Janssens). Dit kommer også hans jaktkamerater Stan (Vincent Colombe) og Dimitri (Guillaume Bouchède).
Stan forgriper seg på Jen, men når Richard får vite om det, reagerer han annerledes enn Jen hadde forventet, og plutselig blir hun jaktet på at de tre karene ute i de øde områdene rundt huset. Det skal imidlertid vise seg at Jen er handlekraftig, og i full stand til å slå tilbake.
Skuespillere: Matilda Lutz, Vincent Colombe, Kevin Janssens, Guillaume Bouchéde.
Kinopremiere: fredag 9. mars.

Så skal vi over til filmen ´Strangers: Prey At Night´.
Handling: En familie som har stoppet på en øde plass for bobiler for natten, får besøk av tre maskerte psykopater, som tester alle deres grenser…
Skuespillere: Christina Hendrix, Bailee Madison, Martin Henderson, Emma Bellomy, Lewis Pullman
Kinopremiere: fredag 9. mars.

'The Workshop' er nest siste film ut denne uka.
Handling: Regissør Cantet er tilbake på skolebenken! Cantet har gjort det stort tidligere i Norge med filmen «Klassen» (2008), som fikk over 40.000 besøkende Settingen i «The Workshop» er en skrivegruppe for ungdommer, der læreren prøver så godt hun kan å holde styr på elevene.
Skuespillere: Marina Fois, Matthieu Lucci, Florian Beaujean med flere.

Så over til siste film som premierer denne uka, ´You Were Never Realy Here´
Handling: En mørk og moderne «Taxi Driver», med en brutal Joaquin Phoenix i hovedrollen. En tenåringspike er meldt savnet. Faren, en profilert politiker, har via bakveier fått høre om en mann som kan hjelpe han med å finne datteren. Joe er en brutal og traumatisert krigsveteran,.
Skuespillere: Joaquin Phoenix, Ekaterina Samsonov, Alessandro Nivola med flere.
Kinopremiere: fredag 9. mars.

Her er hele oversikten over filmene som gjør sin entre på kinoene landet rundt denne uka. Her burde det være noe for alle. Jeg kommer tilbake til neste ukas premierer da det nærmer seg.