Kinopremierer uke 4, 2018

[Skrevet av: Stian Spørck Karlsen den 24.01.2018]

Under finner du informasjon om filmene som premierer denne helga.

Denne helgas kinopremierer byr på noen skikkelige godbiter for oss film fans. Maze Runner trilogien avsluttes med 'Dødskuren' som den siste filmen heter. I tillegg til Maze runner, premierer også filmer som; 'Call Me By Your Name'- som for øvrig har fått terningkast 6 fra oss i Filmfront.
'All The Money In The World' er en film som har lagt handlingen til Italia. Under annonserer jeg alle filmene som premierer på kino denne helga.

'The Maze Runner': Dødskuren er som nevnt siste innslag i Maze Runner trilogien. Dylan O´Brien gjentar rollen som Thomas. Innspillingen ble utsatt på grunn av at O´Brien skadet seg. Handlingen går ut på at Thomas setter igang med et farefylt oppdrag for å finne en kur til den dødelige sykdommen `Flare. I andre sentrale roller finner vi; Kaya Scodelario, Walton Goggins, Katherine McNamara, Thomas Brodie Sangster og Nathalie Emmanuel
Kinopremiere; fredag 26. Januar.

`All The Money In The World` er verdt ett besøk.
Jean Paul Getty var en av verdens første dollarmilliardærer. I 1973 ble hans eldste barnebarn John Paul Getty III kidnappet i Italia... Dette er utgangspunktet for regissør Ridley Scotts nye krimthriller med Michelle Williams, Mark Wahlberg og Christopher Plummer i hovedrollene.
Kinopremiere; fredag 26. januar.

`Call My By Your Name` er neste film på plakaten.
Året 1983 og en ung gutt som bor sammen med familien sin i Nord-Italia, opplever at sterke følelser vekkes til live når en kjekk student fra USA leier et rom hos dem. Det rørende romantiske dramaet har gått sin seiersgang på festivaler verden over, og har nå seilt opp til å bli en av de store Oscar-favorittene. Hovedrollene spilles av; Arnie Hammer,Timotee Chalamet, Michael Sthulbarg og Amira Casar.
Kinopremiere; fredag 26. januar.

Siste film jeg tar med er `Savnet`.
Zhenja og Boris går gjennom en vond og bitter skilsmisse. Begge er allerede i gang med sine nye liv, med nye partnere. De vil ha en helt frisk start, og det betyr at deres 12 år gamle sønn Aljosha ikke passer inn. En dag forsvinner han. En av favorittene i hovedkonkurransen i Cannes, og regissør Zvjagintsev vant juryens pris for filmen!
Kinopremiere; fredag 26. januar