Kinopremierer uke 3, 2018

[Skrevet av: Stian Spørck Karlsen den 16.01.2018]

Under finner du informasjon om filmene som har kinopremierer den tredje uka i 2018.

Vi er så vidt i gang med en ny uke, og storfilmene gjør sin entre. Den første filmen ut denne uka er 'Three Billboards Outside Ebbing Missouri'. Filmen handler om Mildred Hayes (Frances McDormand) som er frustrert over fremgangen til det lokale politiet etter at søket etter hennes datters morder drar ut i tid. Hun bestemmer seg for å ta saken i egne hender, og stiller samtidig byens høyst respekterte politisjef til veggs. Filmen har vunnet totalt 4 Golden Globe priser, blant annet for beste film og beste hovedrolle.

Deretter skal vi over til en skikkelig godbit, nemlig Matt Damons 'Downzising'. Filmen er delvis er spilt inn i Norge og har stjernene Matt Damon, Kristin Wiig og Christoph Waltz i sentrale roller. Filmen handler om en mann som finner ut at livet hans ville bli mye bedre hvis han bare krymper seg selv. Men miniatyrtilværelsen skal vise seg å by på helt nye problemer.

Pitch Perfekt 3 er tilbake denne uka. Jentene i a capella-gruppen Bellas er spredt for alle vinder etter college. Men da sjansen til å opptre sammen igjen melder seg, samles Becca, Fat, Amy og resten av gjengen til et siste show. Dette er tredje runde med de populære sangfuglene. På skuespillerfronten kan filmen skilte med; Hailee Steinfeld, Anna Kendrick, Elizabeth Banks, Brittany Snow, Rebel Wilson, Ruby Rose og John Lithgow.

Fjerde og nest siste film ut på kino denne uka er den bosniske filmen 'Menn skal ikke gråte'. Temperaturen stiger når en gjeng med krigsveteraner samles på et folketomt høyfjellshotell i Bosnia-Hercegovina for å forsøke å prosessere de traumatiske minnene som fortsatt preger dem etter borgerkrigen i Jugoslavia. Det som starter som rolige terapitimer blir brått avbrutt av mennenes voldsomme raseri og stadige mistenksomhet overfor hverandre. Gjennom rollespill, fyllekvelder og prat rundt frokostbordet får vi et innblikk i de forskjellige episodene mennene ble utsatt for under krigen, og vi blir vitne til ulike strategier for å håndtere traumatiske minner, med mildt sagt blandede resultater.

Nøtteknekkerne er tilbake i barnefilmen 'Det Elleville Nøttekuppet 2'. Den handler om Ekornet Egon som oppdager at en korrupt borgermester planlegger å ødelegge deres elskede park for å bygge en fornøyelsespark. I håp om å redde hjemmet sitt, må Egon, Annie, Kompis, og resten av gjengen slå seg sammen med Herr Feng, en tilsynelatende søt og uskyldig mus, som viser seg å være en helt vill mester i Kung-Fu.

[ Alle filmene premierer fredag 19. Januar ]