Blu-ray og UHD-utgivelser i oktober

[Skrevet av: Torstein Ryen-Pettersen den 14.10.2017]

Det er lett å elske det fysiske formatet når man ser hvilke godbiter som dukker opp på hjemmekinomarkedet også i oktober. Her har vi satt opp en liste over de filmene vi gjerne vil sette fokus på, samt at vi også lister opp resten av titlene du kan finne tilgjengelig på både Blu-ray og 4K UHD denne måneden!

De filmene vi har lyst til å trekke frem er følgende:

Wonder Woman:
Oktobers desidert største utgivelse drar oss videre inn i universet til DC Comics på film. «Wonder Woman» har fått unison ros fra både publikum og kritikere, og vår anmelder Tore Andre Øyås lot seg også sjarmere/imponere. Hans anmeldelse finner du her.

Baywatch:
Det er vel ikke mange som verken trodde eller håpet på at Baywatch skulle få se dagens lys, anno 2017. Nå er likevel filmen et faktum, og skal vi tro vår anmelder Tore Andre Øyås, er ikke akkurat filmen noe man bør bruke enormt mye av fritiden sin på. Anmeldelsen hans ligger her.

Alien: Covenant:
Et at de mest elskede universene innen sci-fi tar oss med til Alien-sagaen. Ridley Scott er tilbake i registolen etter at han startet det hele tilbake i 1979. Vi har tre anmeldelser av filmen per dags dato, hvor terningkastene har vært 4,5 og 6. Så det kan vel i hvert fall slås fast at filmen er godt mottatt, og at diskusjonen ligger i HVOR bra filmen er. Les gjerne Tore Andre Øyås sin anmeldelse her, Geir Karlsen sin anmeldelse her, og redaktør Pål Frostad sin anmeldelse her.

The Mummy:
Apropos univers... Selveste Tom Cruise står i front når Universal lanserer sitt eget monsterunivers med «The Mummy». At filmen ikke ble en gedigen suksess er nok ikke Cruise sin feil, men filmen i seg selv var grei underholdning. Tore Andre Øyås sin anmeldelse finner du her, og for å nevne terningkastet hans, ble det en firer.

Pirates of the Caribbean 5: Salazar's Revenge:
At Disney velger å melke kua for alt den er verdt ga norske Rønning og Sandberg muligheten til å lage film i Hollywood med et stort budsjett. Det smeller kanskje litt lite av kanonene, men det er tross alt femte (!) i serien. Her kan du lese anmeldelsen til Tore Andre Øyås som ga filmen terningkast fire.

Resten av utgivelsene i oktober på Blu-ray, 3D Blu-ray og 4K UHD:
- The Who: Tommy – Live at the Royal Albert Hall BD
- The Wizard of Lies BD
- Tyketto – Live from Milan BD
- Your Name BD

Nok en gang vil det nok svi litt i lommeboka. Det er tross alt noen katalogtitler som kommer på 4K, som nok mange filmelskere ønsker å se på sitt beste, slik som Blade Runner. Vi ønsker lykke til med jakten på nye (eller gjensyn av) filmopplevelser!