Se den første traileren til Snømannen

[Skrevet av: Stian Spørck Karlsen den 19.07.2017]

Endelig er traileren til storfilmen Snømannen sluppet. Filmatiseringen av romanen med samme navn av Jo Nesbø har vært en snakkis i lang tid. Hvordan blir filmen kontra boka? Er Michael Fassbender god i rollen som Harry Hole? Og hvordan blir den mottatt? Dette er med andre ord en film publikum gleder seg til å se.

[ Foto fra trailer ]

I 'Snømannen' som er Nesbøs syvende bok om etterforskeren Harry Hole, forsvinner gifte kvinner på samme dag som årets første snøfall. Tilfellene gir gjengklang tilbake til gamle forsvinningssaker, og Hole blir dratt inn i bildet når han mottar et anonymt brev underskrevet Snømannen. Hole frykter at en gammel seriemorder er kommet tilbake. I rollen som etterforsker Harry Hole finner vi Oscar nominerte Michael Fassbender, men svenske Rebecca Ferguson spiller den unge politibetjenten Katrine Bratt. Regissør for filmen er svenske Tomas Alfredson. Filmen er spilt inn i sin helhet i Norge, fordelt på Oslo, Bergen og Rjukan. 150 stykker samt statister på 1700 har vært jevnt fordelt i innspillingen. Dette blir kanskje årets mest underholdene film, som garantert blir godt besøkt.

Se den rykende ferske traileren til Snømannen under:

Snømannen har offisiell premiere  i Norge 13. Oktober.