Full stopp for Hotel Cæsar

[Skrevet av: Pål Frostad den 31.03.2017]

Etter at seertallene Hotel Cæsar har vært synkende, og satsingen som TV2 hadde på TV2 - Sumo har gitt de seertallene de ønsket seg, ønsker ikke TV2 å bestille flere episoder av den en gang så populære såpeserien. TV2 ønsker heller å bruke ressursene sine på andre områder.

Hotel Cæsar var lenge et eventyr for TV2. Serien har holdt koken gjennom nesten 19 år. Dette er med andre ord Skandinavias lengstlevende såpeserie, med over 3000 episoder siden oppstarten i 1998. I serien følger vi den rike familien Anker-Hansen og alt som skjer i deres konsern.

Nå ser et stort kapittel i norsk TV-underholdning ut til å være over. Hotel Cæsar har vært en serie som har vært både elsket og hatet. Den siste tiden har serien kun vært å se på TV2 Sumo og har forsøkt seg på omtrent samme format som Skam, uten å lykkes helt, med mindre deler som slippes hver ukedag og i slutten av uken kommer det en helhetlig episode. TV2 utelukker ikke at de senere vil ta opp igjen serien, men de har ingen planer om det foreløpig.

Kilde: VG.no