Pirates of the Caribbean 5 blir morsom og overraskende

[Skrevet av: Pål Frostad den 29.03.2017]

Denne uken viste Disney for første gang frem Pirates of the Caribbean 5: Dead Men Tell No Tales for et utvalg av distributører, kinoeiere og journalister. De som har sett filmen kommer med lovord som 'Morsom og overraskende', 'Gode action-scener' og 'Fansen blir ikke skuffet'. Filmen er regissert av de to norske Max Manus-ynglingene Espen Sandberg og Joachim Rønning.

I Pirates of the Caribbean 5: Dead Men Tell No Tales får vi historien om den uheldige Kaptein Jack Sparrow (Johnny Depp) når en sterk ondskapsfull vinder blåser hans vei. En gruppe avdøde sjømenn, ledet av den fryktelige Kaptein Salazar (Javier Bardem), klarer å rømme fra Devil's Triangle og er fast bestemte på å drepe hver eneste pirat ute på havet -og da særlig Jack.

Poseidons legendariske trident er Jacks eneste håp om å overleve, men for å finne den må han først smi en skjør allianse med Carina Smyth (Kaya Scodelario), en briljant og vakker astronom, og Henry (Brenton Thwaites), en egenrådig ung sjømann fra den kongelige marinen. Ved roret til the Dying Gull, hans ynkelige lille og slitte skip, prøver Kaptein Jack ikke bare å snu sin uheldige situasjon, men også å redde livet sitt fra grepet av den mest formidable og ondskapfulle fiende han noen gang har møtt.

Filmen får norsk premiere 24. mai på kinoer landet over.

Kilde: VG.no