Viaplay med ny originalserie, thrillerserien 'Alex', i 2018

[Skrevet av: Pål Frostad den 07.03.2017]

ALEX er en neglebiter av en spenningsserie med sterke og komplekse karakterer der grensene for hva som er rett og galt, enten du er purk eller skurk, hviskes ut.

Dragomir ”Gago” Mrsic hadde sitt gjennombrudd i Snabba Cash-filmene og spilte mot Tom Cruise i den prisbelønnede filmen Edge of Tomorrow. Nå har han hovedrollen i thrillerserien ALEX sammen med Rakel Wärmländer (Gåsmamman). Seriens manusforfattere er Niklas Rockström (Før vi dør) og Michael Hjorth (Sebastian Bergman/Den fordømte). Thrillerserien er en ny originalserie fra Viaplay på seks episoder og produseres av SF Studios, med premiere våren 2018.

ALEX handler om den tøffe og korrupte politimannen Alex som bestemmer seg for å bli lovlydig. De mørke kreftene han har jobbet sammen med vil riktignok ikke gi slipp på ham, noe som leder til at både Alex’ og familiens liv settes i fare. Samtidig får Alex en ny partner, Frida, som i hemmelighet har fått i oppdrag å avsløre ham.

Serien produseres av Nicklas Wikström Nicastro (Oscar-nominert med filmen “En mann som heter Ove”) for SF Studios. Thrillerserien er basert på en idé av Dragomir Mrsic og Mikael Cross og blir spilt inn denne våren i Gøteborg.

Kilde: Pressemelding Viaplay