Indiana Jones 5 kommer i 2019

[Skrevet av: Pål Frostad den 06.03.2017]

Det er gått godt over ti år siden forrige Indiana Jones-film (Indiana Jones og Krystallskallens rike). Og nå er det endelig bekreftet at Indiana Jones 5 vil komme i 2019.

Meldingen om Indiana Jones 5 kommer fra Walt Disney webside. Der skriver de at filmen bil få premiere 19. juli 2019 og at hele apparatet rundt Indiana Jones vil jobbe med filmen. Det vil si at Harrison Ford vil spille Indiana Jones, Steven Spielberg vil regissere filmen, Kathleen Kennedy og Frank Marshall vil produsere filmen.

Det er Disney som sitter på rettighetene til Indiana Jones etter at de kjøpte Lucasfilm. Det betyr at de vil lage filmen i god tradisjon med de andre merkevarne som folket elsker, som Pixar-filmer, Marvel-filmer, Star Wars-filmer og nå altså Indiana Jones-filmer. Det er nesten som Disney er blitt for mektige, men jeg liker at de til nå har tatt på alvor å satse høyt og lage mange gode filmer som vi har sett med de to siste Star Wars-filmene.

Kilde: Slashfilm.com (Bilde copyright: Lucasfilm)