Se traileren til novellefilmen ‘Run Faster’

[Skrevet av: Pål Frostad den 17.02.2017]

‘Run faster’ er oppfølgeren til den norske kortfilmen ‘Run’ fra 2016. Nå er endelig traileren til oppfølgeren sluppet. Alt er mye større i følge traileren til film nummer to. For det første er rollelisten preget av større navn som Dennis torhøi og Silje Reinåmo, samt en del ‘up and coming’-skuespillere som Daniel Stisen og Pontus Olgrim. For det andre viser traileren for andre omgang med Run en mye mer actionpreget linje med heftig språk, mer slåssing og mye mer følelser i alle ledd. Med andre ord virker det som det skjer mer underveis, enn første omgang som var mye roligere og mer dramapreget action. 'Run Faster' er også blitt en novellefilm med hele 40 minutters spilletid.

Traileren til ‘Run Faster’ viser en mye mer Hollywood-aktig linje på alt enn det inntrykket jeg fikk da jeg så den første kortfilmen ‘Run’. Det synes at regissør Cato M. Ekrene vil vise mer av hva han er god for som underholder i traileren for ‘Run Faster’. Det er en del vakre og tøffe scener i traileren, som blant annet en regnvåt Dennis torhøi i noe som virker å være en meget virkningsfull scene. ‘Run Faster’ virker også som en langt dyrere produksjon i alle ledd. Kanskje leder dette til at Run kan bli en lengre spillefilm på sikt? Det hadde i alle fall jeg likt å oppleve, og skal også være visjonen for filmskaperen.

Trailerlink
Under finner du link til trailer på Viemeo.

Kort om plottet for 'Run Faster'
Alt fortsetter 2 år etter hendelsen i første film. Nå vil Jan (Pontus Olgrim), som vi møter i først film, ta hevn. Han får med seg bodybilderen Rocco (Daniel Stisen) for å ta igjen på Olav (Dennis Storhøi), som stoppet ham i første film. Det gjør at alt ender i et nytt fartsfylt løp med store konsekvenser for mer enn bare Jan.

Litt om filmskaperen for 'Run Faster'
I løpet av året det blir det også mer jobbing med film, da Ekrene skal regissere sin første Hollyoodfilm ved navn 'The Guardian Angel'. Kanskje blir dette starten på en stor karriere som filmskaper i det vide utland for den hardtarbeidende Sveio-mannen, som begynte med film for at han likte å bruke sine kreative evner innen film som hobby, og har nå tatt steget over i de profesjonelles rekker. Ekrene ble også offisiell finalist i den store prestisjetunge manuskonkurransen i Hollywood med spillefilmen, Mango - Lifes coincidences.