Cloverfield får spin-off-film

[Skrevet av: Ole Marius Repstad den 15.01.2016]

Over de siste årene har det gått rykter om at Cloverfield fra 2008 skulle få en oppfølger, nå er spin-off-filmen 10 Cloverfield Lane annonsert.

Du husker kanskje monsterfilmen Cloverfield som ble skrevet av Drew Goddard, regissert av Matt Reeves og produsert av J.J. Abrams. En spin-off-film som ikke er en direkte oppfølger til Cloverfield, men som foregår i det samme universet har blitt annonsert gjennom en teasertrailer som ble spilt av før Michael Bay-filmen 13 Hours: The Secret Soldiers of Benghazi på kinoer.

Annonseringen kommer litt ut av det blå, til tross for ryktene som har gått om at en oppfølger kalt "Valencia" eller "The Cellar" skulle komme etter hvert. Det viser seg at 10 Cloverfield Lane vil allerede komme på kino i USA 11. mars 2016. 10 Cloverfield Lane er en post-apokalyptisk thriller der ei kvinne har blitt tatt til fange.

Dan Trachtenberg regisserer, Josh Campbell, Matthew Stuecken og Damien Chazelle skriver manuset og J.J. Abrams vil produsere filmen, mens Mary Elizabeth Winstead, John Goodman og John Gallagher Jr. vil spille de rollene vi hittil har fått se i traileren.

Kilde: Collider.com

15.01.2016 sier Tore Andre Øyås: Kult! Og bra at Abrams fremdeles er med! :)