Idris Elba returnerer som Luther

[Skrevet av: Pål Frostad den 09.11.2015]

Nå kommer det nytt om at Idris Elba vil returnere i rollen som den populære etterforskeren Luther i BBC-serien med samme navn. Men det er for en spesialepisode.

Idris Elba har gjort stor suksess de siste årene. Han har vunnet Golden Globe for beste skuespiller i 2012 for rollen som Luther. I tillegg har han spilt hovedrollen i Mandela: Veien til frihet og en rekke andre roller i Hollywoodproduksjoner som: American GangsterThorPrometheus og Pacific Rim. Den siste rollen vi så ham i var i Netflix-filmen Beasts Of No Nation.

Elba vil returnere som politietterforskeren John Luther fra London i en tre timer filmspesial. Spesialen vil premiere 17. desember klokken 21 på BBC. Ifølge BBC America vil den spesialepisoden markere en åpenbaring for den trøblete rollefiguren John Luther. Hans sjanse for et normalt liv trues når han blir dratt inn i en ny sak som innvolverer en kannibalistisk seriemorder. Morderen dytter Luther nærmere kanten enn han noensinne tidligere har opplevd.

Om du er en av dem som ikke har fått med deg alle de korte sesogene av suksess-serien, så har du mye solid underholdning i vente. Ikke nøl med å skaffe deg sesong 1 til 3 så du kan bli à jour til spesialepisoden. Du vil ikke angre!

Kilde: Thewrap.com

09.11.2015 sier Tore Andre Øyås: Kult!!