Vi fikk en liten prat med Otto Jespersen

[Skrevet av: Jacob den 27.09.2014]

Den norske bilfilmen Børning har gått som en farsott på norske kinoer. I skrivende stund har over 330 000 bilglade nordmenn sett børnefilmen tallene er ventet å stige også de nærmeste ukene. Otto Jespersen er definitivt et navn på plakaten som trekker folk til filmen Børning. Han spiller en morsom rolle som Roys venn Nybakken. I filmen viser han at han kan spille bra i tospann med Sven NordinOtto Jespersen har også vist store skuespillertalenter med eksempelvis Trolljegeren i tillegg til sine sprø litt småmørke rollefigurer fra TV.

Jacob: Hvordan var det å spille inn Børning?
-------------------
Otto: Det var en heseblesende affære. Gikk unna på sju-åtte uker og. Det var som en odysse. oppover Nord-Norge. Gjorde litt her og litt der.

Jacob: Er det gøy å spille inn bilfilm? Er vel første gang?
-------------------
Otto: Ja første gang for alle tror jeg. Ja det var gøy det. Veldig gøy å få et innblikk i gatebilmiljøet. Skjønne at det faktisk er jævlig svært i Norge.

Jacob: Trives du godt som skuespiller?
-------------------
Otto: Ja jeg liker det. Hvert fall hvis jeg får lov til å forme min egen karakter og mine egne replikker, slik som jeg fikk mulighet til i den filmen her.

Jacob: Vi får se deg i flere filmer i fremtiden?
-------------------
Trond: Det er ikke sikkert. Blitt 60 år og er vel kanskje ikke så attraktiv lenger!

Børning regissert av Hallvard Bræin har også Anders Basmo Christiansen, Jenny Skavlan, Sven Nordin, Trond Halbo og Ida Husøy i sentrale roller.

Alle foto: Aike Lindhagen

29.09.2014 sier KrisM: Kult! Otto Jespersen blir aldri for gammel, trenger bare riktig rolle :)