Vi møtte Børning-aktuelle Ida Husøy

[Skrevet av: Jacob den 27.09.2014]

Den norske bilfilmen Børning har gått som en farsott på norske kinoer. I skrivende stund har over 330 000 bilglade nordmenn sett børnefilmen tallene er ventet å stige også de nærmeste ukene. Filmfront har intervjuet skuespillerdebutanten Ida Husøy som spiller hovedrolleinnehaver Anders Baasmo Christiansens datter i filmen.

Jacob: Hvordan var det å spille inn Børning?
-------------------
Ida: Det var helt rått det var det! Alt var nytt. Før jeg var med på filmen visste jeg ikke hvem Jenny og Anders og sånn var, ante ikke hvem de var. Kjente bare til Sven fra Mot i brøstet. Det var kjempekult. Profesjonelle skuespillere. Mye å lære av dem så det var gøy.

Jacob: Bra stemning på settet?
-------------------
Ida: Ja absolutt. Kjempe trivelige folk. God stemning hele tiden.

Jacob: Bil er det noe du interesserer deg i?
-------------------
Ida: Nei det har jeg ikke hatt og har det ikke nå heller, men det er jo kule biler med det syntes jeg jo.

Jacob: I store deler av filmen sitter du i bil med Anders Basmo Christiansen. Hvordan var det?
-------------------
Ida: Det var kjempegøy. Anders er supersnill. Vi fant tonen med en gang. Så det var herlig.

Jacob: Du fikk vel sett veldig mye av Norge i høy fart under innspillingen, hvordan var det?
-------------------
Ida: Det var kjempekult. Det var mye å se på. Mye nytt å se. Flotte steder vi var på. Nord Kapp var helt utrolig. Det var jo kaldt og blåste og slik man må regne med, men med den utsikten var det kjempegøy.

Børning regissert av Hallvard Bræin har også Anders Basmo Christiansen, Jenny Skavlan, Sven Nordin, Otto Jespersen og Trond Halbo i sentrale roller.

Alle foto: Aike Lindhagen