Filmfront møtte Triana Iglesias

[Skrevet av: Jacob Andersen den 06.09.2012]
"På tide at det kom en norsk komedie hvor det synges litt!". I morgen har Tina & Bettina - The Movie premiere. I den spiller Triana Iglesias en sentral rolle. Vi har slått oss ned med den ferske filmskuespilleren for en prat.
[ Scroll ned å få med deg resten av artikkelen under bildet ]

Jacob: Hva handler filmen om?
-----------------------------------
Triana Iglesias: Det er jo Tina & Bettina, hvis man har sett sketsjene, også er det da det dratt ut i en film. Det er jo en komedie. Vi bryter jo ut i sang og dans, men samtidig så er det jo en litt kjip undertone der. Jeg tenker at man kanskje kan se på det som litt sånn anti-mobbing, men det er jo først og fremst en komedie. Man skal le og syntes det er moro når man ser den.

Jacob: Og hva er din rolle i filmen?
-----------------------------------
Triana: Jeg spiller en jente som heter Synnøve Risnes som er veldig usympatisk, kjip og manipulerende, men så tror jeg egentlig det at innerst inne så er hun bare veldig redd for å ikke passe inn selv. Så hun har det ikke så lett hun heller!

Jacob: Karakteren din er det en du kan relatere til? Har du hentet inspirasjon fra noe?
-----------------------------------
Triana: Jeg føler at det er den typiske highschool-bitchen, og det har man jo sett i flere filmer før. Selv om den kjipeste bitchen da man gikk på ungdomsskolen selv, kanskje ikke var så ille som synnøve, så kan man jo huske at man hadde en sånn en på skolen. En som gikk rundt å skulle regjere ungddomsskolen, og bestemme hvem som var kule, hvem som var kjipe og hvem som fikk komme på fest. Så jeg har tenkt litt på det da.

Jacob: Dette er den første store rollen din i en spillefilm, er dette en engangs greie eller noe du kunne tenke deg å gjøre videre?
-----------------------------------
Triana: Jeg holder på med en til film nå. Så det er veldig gøy. Den kommer neste år. Jeg håper jeg kan få gjøre dette litt også. Det er veldig gøy!

Jacob: Hvordan var det å spille inn filmen? Det er jo komisk i seg selv, hvis du hadde stoppet filmen og sett på et bilde av gutta sminket opp. Var det mye latter?
-----------------------------------
Triana: Ja du skulle se de når du ikke har på seg parykker du, men har på seg sminke og klær, det ser helt sykt ut! Ja veldig mye latter. Altså den gjengen der er jo helt fantastiske å jobbe med. Du ler jo fra du kommer på jobb til du går hjem. Så sånn sett var det jo helt fantastisk. Jeg syntes jo det var litt skummelt da å skulle begynne å spille mot den gjengen der, de er jo veldig flinke, men de tok så godt vare på meg så ja det var kjempegøy.

Jacob: Tror du karakterene er for dumme til at noen oppfatter dem som forbilder?
-----------------------------------
Triana: Jeg håper ikke at folk ser på de som forbilder for de er jo ikke veldig sunne forbilder! Men jeg håper kanskje folk kan tenke litt på at det ikke alltid er så lett å gå på ungdomsskolen. Så kanskje hvis man er i en klasse der det er litt sjefing og styring så kanskje man skal skjerpe seg litt.

Jacob: Hvorfor tror du Tina & Bettina - The Movie kommer til å slå an?
-----------------------------------
Triana: Jeg syntes det var på tide at det kom en norsk komedie hvor det synges litt! Det er gøy da folk bryter ut i dans og synger!

Tina & Bettina - The Movie har premiere 07.09.12
Alle foto: Håvard Henriksen

07.09.2012 sier Jacob: Takk for det :)
06.09.2012 sier afro: Stilig! Nå gleder jeg meg bare ennå mer til filmen :D
06.09.2012 sier Tore Andre Øyås: Oi, kult! :)
Bra at noen tar tak og gjør intervju når det er mulighet for det! ;)